torsdag den 5. maj 2011

Man skal ikke kaste med sten...

....når man bor i et glashus. Så det forsøger jeg at lade være med...! ;-)

Der er flere, som har efterlyst fotos af mit drivhus, så her kommer der en lille smagsprøve.

Mit drivhus som det tager sig ud LIGE NU(!)
...for det skifter nemlig udseende hele tiden!

Jeg fik det skønne Botanica drivhus (fra Juliana) af min søde mand, Flemming, da jeg fyldte rundt for 1½ års tid siden...!

P.t. huser det stadig store krukker med hortensia, valmuer etc., som har overvintret i drivhuset, og som skal ud i haven, når risikoen for nattefrost er ovre. Senere på sæsonen flytter der selvfølgelig lidt tomatplanter og andre gode ting ind i glashuset!

Et gl. fransk bord fungerer som plantebord.
Over bordet er trådhylder med gl. aluforme,
som jeg bruger til at så i...!

Et smukt gl. gasbord, tagsten fra Provence,
et gl. fuglebad og potter i massevis...

Parasollen har fået midlertidig opholdstilladelse,
indtil der bliver hængt tynde, hvide gardiner op!

Sidste år havde vi et lille cafébord og et par spinkle stole stående, så det var muligt at sidde og nyde en kop te i læ for regn og rusk. I år har jeg valgt at skifte møblementet ud med et lidt større bord og et par mere gedigne stole, og det har allerede været en kæmpe succes. Måltiderne bliver ofte nydt dér... både morgen, middag og aften. :-)

Værktøjet skal være i orden
...her et lille udvalg af beholdningen!

Gulvet er gamle, håndlavede mursten...
og jeg har selvfølgelig selv lagt det! ;-)

9 kommentarer:

  1. Hvor ser den hyggelig og lækker ud;) der kan en nyde rigtig mange timer.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  3. Alt er modtaget og tusind TAK ;-)

    SvarSlet
  4. Nøj hvor er det lækkert! Er vildt misundelig - lige sådan ét jeg drømmer om, hvor man både kan have en lille hyggekrog, men også dyrke lidt. Hvor stort er det Lisbeth? Super flot - tak for kigget og fortsat god fredag aften. Knus fra Anne

    SvarSlet
  5. Det er vel nok smukt - sådan et drivhus er mit store ønske. Tænk at sidde der og spise, det må være så dejligt! Tak for de fine billeder :-)

    SvarSlet
  6. Lisbet - det er simpelthen 'to die for' ... wauw for et drømmested - og det der gulv... STUMM!

    Du får simpelthen UG med kryds og slange !!

    KNUUUUUUUS
    Loppe

    SvarSlet
  7. Hej alle piger,

    1000 tak for jeres glade og positive kommentarer!

    Jeg er jo også bare SÅ glad for mit drivhus! :-)

    Sidste år havde jeg så- og priklebakker og potter overalt(!)... (gik totalt amok med frøposerne). Men så i år skulle der ske noget nyt... Og det var sådan set meningen [i mit hoved i hvert fald] fra starten, at det skulle være et kombineret drivhus og opholdsrum.

    Vi bor "ude på landet" hvor det blæser lige lovlig ofte OG MEGET(!), så at kunne sidde inde OG ude på samme tid (sådan føles det i et drivhus), det er en perfekt løsning, og bare noget af det bedste vi har gjort meget længe. :-)

    @Anne: Drivhuset er 13,1m², og så er der en rigtig god loftshøjde og 4 mm glas (nødvendigt herude på landet).

    Du kan finde flere oplysninger her: http://juliana.com/Portals/0/Produkter/Orangerier/BotanicaTypeB/tabid/130/language/da/Default.aspx (Det er Botanica Type B)

    *SMIL* og go'(sent)nat herfra...
    Lisbet

    SvarSlet
  8. Tak Lisbet, det er et fantastisk drivhus og størrelsen ser helt rigtig ud - I must keep on dreaming ;0) Tror efterhånden godt at min mand ved at det står højt på min ønskeliste ;0) Knus fra Anne

    SvarSlet
  9. Jeg var lige en tur inde i dit drivhus igen igen...... I love it .....Så inspirerende

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.