onsdag den 25. maj 2011

Hyggeligt besøg i haven...

...da en af "vores" smukke Bambi'er i går formiddags dristede sig ind i vores indkørsel, inspicerede drivhuset udefra og tog for sig af de grønne lækkerier fra både min nyplantede (og endnu meget spinkle) slyngrose og lavendlerne der kanter drivhuset. Ikke mindst slåenbuskene i skellet til nabomarken blev der nydt store mængder af.

ALT(!) for dyrene, så Bambi fik lov til at guffe løs i fred og ro... :-)


Rådyr/Bambi er jo et STORT HIT lige nu, som porcelænsfigurerer etc., og de er bestemt også søde som "kopi", men den ægte vare er og bliver nu allerdejligst.


Mens jeg filmede Bambi luntede en af vores halvtamme fasaner, Fasanus, forbi... :-)

Når man oplever dén slags lige udenfor sine vinduer, SÅ er det altså lidt idyllisk at bo på landet...!

* * * * *

OBS! Mine videoer er ikke af den aller bedste kvalitet, men når man tager i betragtning, at de er filmet med et lille lommekamera [Canon PowerShot SX210 IS], så er de slet ikke så ringe endda...!


3 kommentarer:

  1. hvor hyggeligt!!:)
    vi har også begge dyr gående herude lige ved haven, det er nu så dejligt :)

    Vi har lige fjernet hækken ud til vores vej og nu kan min hund se hvad der går derude. Forleden så hun fasanen og synes det var meget mærkeligt den sagde de lyde der, så den skulle lige gøes af. Men jeg tror fremover vil hun vænne sig til dem, ligesom duerne i haven som kan gå helt tæt på hende uden hun gider gøre noget :)

    SvarSlet
  2. Tak for en skøn oplevelse...
    Jeg kan huske dengang vi selv fik en guldfasan som logerende...den blev hanens konkurrent, og der var glade dage i hønsegården hihi

    SvarSlet
  3. Wauw, sikke en skøn video - og sjovt at fasanen nåede at komme med. Her hos os siger vi også: alt for rådyrene :-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.