tirsdag den 17. maj 2011

Jeg H-A-D-E-R det...(!!!!!)

Jeg H-A-D-E-R tanken, idéen, konceptet...
JEG HADER JAGT(!)

...og jeg ser frem til den dag, rollerne bliver byttet om!


Jagtsæsonen... bukkejagten er lige gået ind, og jeg synes, det er en FORFÆRDELIG ÅRSTID(!) på dét område! Når geværsalverne flænser stilheden herude på landet, hvor jeg bor, så bliver jeg ganske enkelt fyldt af VEMOD... og fortvivlelse!

  • Jeg vil ALDRIG forstå, hvordan nogle mennesker kan finde tilfredsstillelse ved at fratage et smukt og uskyldigt dyr livet. (Alle dyr er smukke og uskyldige!)
  • Jeg vil ALDRIG forstå hvordan vi mennersker i det hele taget kan stille os til herre over dyrenes liv...
  • Jeg vil ALDRIG forstå, hvordan nogle mennesker kan opføre sig så FEJT som det er tilfældet med jægere. Kampen menneske/dyr er ULIGE. Jægeren har bøssen, dyret har kun FRYGTEN!
  • Jeg vil ALDRIG forstå, hvad der foregår i en jægers forkvaklede hjerne!
  • Jeg vil ALDRIG forstå ONDSKABEN!

I skrivende stund sniger en jæger sig rundt på marken... og stiller sig i skjul under et stort træ... kun et par hundrede meter fra vores hus... venter på at "vores" skønne rådyr skal dukke frem fra skjulet. JEG HADER DET(!!!!!!!!!!) Jeg sidder her og frygter at høre SKUDDET...! Men jeg håber af hele mit hjerte, at stilheden bevares intakt, og at han således går tomhændet hjem!

Flere i min mands familie er ivrige jægere... desværre! Ellers søde og rare mennesker, men med denne sygelige trang til at dræbe! De kender MIN mening om det... og det gør mig ikke specielt populær! Men... det er bare SÅ gensidigt, kan jeg hilse og sige!

Så... JA... helt seriøst, så ser jeg frem til den dag rollerne bliver byttet om. Så kan de MÅSKE lære det!

* * * * *

[ Og her plejer jeg så at indsætte min signatur med *Smil fra Lisbet*... Men der er absolut I-N-T-E-T at smile over, når emnet er lystmord! ]

6 kommentarer:

  1. Uha Lisbet...sikke en gyser du serverer her. Jeg er heller ikke vild med jagt...kunne sagtens blive vegetar på grund af det. Husker tydeligt fra min tid på landet, hvordan jeg fodrede alle fasanerne så de slap for at tage den farlige vej over markerne. Jeg har aldrig helt forstået det med at man opdrætter dem, og bagefter lukker store flokke ud til horder af jægere, som så kan skyde løs - hvor er lige jagten i det ???

    SvarSlet
  2. Hej Gitte,

    Ja... jeg ved det ikke er hyggelig go'nat-læsning... Og jeg har også overvejet det flere gange, OM jeg overhovedet skulle kaste dette emne ind på min blog - som jeg i bund og grund ønsker skal være positiv fra først til sidst!

    Men... det er et emne, som ligger mig meget dybt på sinde, så derfor blev jeg enig med mig selv om, at SELVFØLGELIG skulle jeg benytte mit talerør her... MIN BLOG... til at give min mening til kende. Derfor :-)

    Jeg kan jo ikke være mere enig med dig i det du der skriver om fasanopdræt. Det er fuldstændig ABSURD(!) Endnu et punkt hvor jagten er ULIGE og UNFAIR(!)

    Jægerne taler om at de bl.a. går på jagt for at holde bestanden NEDE, men hvad er det så lige det der med fasanopdræt går ud på??? Nej... det understreger blot at jagt er totalt blottet for fornuft og mening, og udelukkende er til for at tilfredsstille behovet for at slå ihjel!

    Hvor er det sødt det du der fortæller om dengang du fodrede fasanerne. Dejligt at opleve modvægt til "det andet"! Fornemmer at du vist er lige så glad for dyr, som jeg er?

    Vi passer også godt på dyrene her omkring os - i den udstrækning det er muligt. Fodrer fasaner og fugle året rundt (og rådyrene med om vinteren) og er der jægere på vej, så prøver vi at henlede rådyrenes opmærksomhed på dem, så de kan løbe i sikkerhed!

    Gudskelov er min mand heller ikke vild med jagt (ligesom jeg også er opvokset i et hjem hvor man tager STOR afstand fra jagt!).

    Slutteligt... så var jeg vegetar fra jeg var 15-23 år. I dag er jeg nok så tæt på man kan komme, uden at være det... Jeg har det svært med kød, og vi har rigtig mange kødløse dage her i huset!

    Go'nat og sov godt...!

    *KNUS*

    SvarSlet
  3. jeg har det på samme måde :(
    vi bor også på landet og ud til åbne marker, og jeg væmmes de dage hvor de bare skyder fra morgen til aften :(
    jeg er også STOR dyreelsker, så det ligger så langt og fjernt fra mig at jeg kan se nogen fornuft i det.

    SvarSlet
  4. Kort sagt: HELT ENIG...

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  5. SUK! Ja vi skulle være nogle flere af vores slags. Fandtes der en "skyd jægerne klub", så meld mig hurtigt ind.

    Hilsen
    Ivan

    SvarSlet
  6. Jeg stiller mig også gerne forrest i køen til medlemskab i en sådan klub!
    Hilsen - og tak for kommentaren... *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.