tirsdag den 10. december 2013

Semi-sund julekonfekt ...



Okay: Sund og sund - det er i hvert fald ikke så usundt som mange af de øvrige ting, vi fristes af her i julemåneden. Derfor har jeg i dag prøvet at lave Risbrud efter en opskrift, jeg har set på Coop's website, Vi skal spise

Som forventet smager det super godt (lidt for godt, faktisk ...) Derfor skynder jeg mig at dele opskriften med jer. Her kommer min version:

Risbrud
4 pers.

Ingredienser
150 gr mørk chokolade 70%
100 gr tørrede frugter (tranebær, rosiner, peanuts)
3 store riskiks
1/4 tsk salt

Fremgangsmåde
Bræk chokoladen i mindre stykker og smelt den over vandbad. Bland de tørrede frugter i chokoladen. Bræk riskiksene i mindre stykker og bland dem i choko/frugtblandingen så alt bliver dækket af chokolade. Smag til med salt.
Dæk et fad el. lign. med bagepapir. Fordel blandingen på bagepapiret. Sæt fadet i køleskab til blandingen er størknet.
Skær el. bræk i mindre stykker, læg dem i en dåse beklædt med bagepapir og med tætsluttende låg og opbevar i køleskab.

Hvis I hellere vil følge originalopskriften, så er den lige her.

~ Velbekomme ~ 

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

3 kommentarer:

  1. - Uhm det lyder skønt - dem må jeg prøve! Tak for inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være, det ikke ser(!) specielt lækkert ud, men udseendet bedrager ...! Det smager super godt!
      Velbekomme :-)

      Slet
  2. Det ser da godt ud....det må afprøves...takker :)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.