lørdag den 6. juli 2013

Roskilde going ORANGE

Orange Scene ... Roskilde Festival kører for fulde drøn i disse dage!



Selv om jeg er født og opvokset i Roskilde, så har jeg aldrig besøgt festivalen ...! Men der følger en del gratis glæder (og andet) med, når man bor i byen - eller i oplandet! Vi kan f.eks. høre en del boom-boom-boom hen over markerne, selv om vi bor ca. 8 km fra festival-pladsen (i fugleflugtslinje), og det er da ganske hygsomt!

Traditionen tro snuppede jeg i dag en tur til Roskilde City for at få lidt mere festivalstemning ind under huden ...

Overalt i byen var der ORANGE SPOTS ... en super fin detalje, som de handlende understreger mere og mere for hvert år.

Og så er der dømt billed-spam ... helt i orange!

Go' tur i Roskildes p.t. ORANGE gågade ...





 








- og slutteligt en lille "griner" ...

SOMMER(!!!) og REGNSLAG ...
på ét og samme skilt!
Jamen - det er da bare Danmark i en nøddeskal!
*haha*


Denne lille hyggelige fætter havde iført sig orange fjer ...
men det er en helt anden historie,
som I får i et af de næste blogindlæg!


Håber I nyder denne skønne sommerdag/-aften ...! Her har manden startet grillen for første gang i år, så om lidt vil jeg indtage middagen i solskin på terrassen med fuglefløjt og boom-boom-boom som underlægningsmusik!

*SMIL*
fra Lisbet

4 kommentarer:

  1. Jeg bor i nærheden af Roskilde og tager gerne imod gratis glæder.
    Så søndag hvor der er gratis adgang for os gamle er jeg at finde på pladsen. Vi lukker festen ned med Kraftwerk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede faktisk dén ordning med gratis adgang for roskildedensere (over en vis alder) var bortfaldet for flere år siden. Men det er da cool, at den stadigvæk holder!
      God fornøjelse på pladsen ... og go' Kraftwerk-koncert! :-)

      Slet
  2. Nej Nej, ordningen er der endnu. alderen er bare blevet hævet med tiden fordi der var " for mange" der benyttede tilbudet ;) ret fedt koncept !

    Det er KLART det der generer mig mest ved at have valgt og flytte til tyskland og gå på Uni. Vi har stadig semester og derfor må jeg undvære festivalen :( Det har ellers været årets højdepunkt siden jeg var 17. Men men men. der skal jo nye kræfter til og har derfor sendt den næste generation afsted.. min mors kæreste på 50 der i år har sin første festival ! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ps. også ret dansk at et regnslag på tilbud kan koste 50 kr ! :O

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.