lørdag den 20. juli 2013

Flet en krans af duftende lavendel


 

 


 


At sidde på terrassen med solen bragende ned fra en skyfri himmel og dufte til de mange lavendler, så bliver det ikke meget mere Provence♥ i Tokkerup ...!

Jeg har lige flettet en lille krans, som har fået plads på en gammel skodde (købt i en fantastisk skrammelbutik i Cogolin, Provence, for nogle sommerferier siden).

Nemt og hyggeligt!

Sådan gør du:

Kransen er flettet som en alm. fletning. Du starter med 3 stilke, som bindes sammen lige under hovederne, så fletter du højre - venstre - højre - venstre o.s.v. og tilføjer en ny stilk, hver gang du fletter. Placerer de nye stilke skiftevis mod højre/venstre/midt på, så det ser harmonisk ud. Afslut kransen med at binde båndet (fra starten) omkring stilkene, som er placeret på bagsiden. Lav en løkke til ophængning.

Jeg har anvendt matchende (lilla) bomuldsgarn.

Uhm - så kan duften sprede sig i stuerne ...!

Nyd sommerdagen - solen og varmen!

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

7 kommentarer:

  1. Ej, jeg gik lige og troede at jeg har mange lavendler i haven. Men det har jeg jo slet ikke i sammenligning med de billeder du viser ... Hvor er det smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nina ...! At kante terrassen med lavendler er en af de bedste ting, vi har foretaget i haven. :-)

      Slet
  2. Sikke en hyggelig idé. Tænker ellers at det er synd at plukke af dem, men også skønt at tage duften med ind i stuen : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det på samme måde, Liv ... Normalt nænner jeg heller ikke at plukke af blomsterne i haven (inkl. lavendlerne). Men ... nu hvor jeg har gjort det, så (1) kan man overhovedet ikke se, de mangler og (2) når dem, der stadigvæk står i haven er visne og borte, så hænger kransen stadigvæk i stuen lilla, fin og duftende. Og så er det lige pludselig ikke synd længere, vel? ;-)

      Slet
  3. Sikke en yndig krans du har lavet - det er rigtig god idé, når du har så mange lavendler!
    *Klem* og en dejlig aften til dig.

    SvarSlet
  4. Åhhhh... Jeg synes næsten jeg kan dufte dem:-)

    Sikken en sød ide... Vi har 4-5 små planter, og dem plukker jeg altså ikke......

    Jeg glæder mig til der kommer lyng, så står der tusindvis på det grønne område, vi bor i:-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  5. HOld da op! Der er godt nok mange :-) De fleste af mine døde i vinteren. Men hvis jeg hugger lidt rundomkring, kan jeg nok få nok til en krans:-) Tak for inspirationen!

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.