mandag den 10. juni 2013

Vind en retro ko! Karoline Malkeko ...

[ Konkurrencen er slut! ]

Nu har du chancen
for at blive den lykkelige ejer af et
ÆGTE RETRO PRINT
af Danmarks mest kendte, TERNEDE ko
Karoline Malkeko


I dagens anledning kom hun en tur på græs
i sommersolen ...
[og hun nød det - trods vindpust]


arla.dk kan man bl.a. læse dette om tilblivelsen af koen: 
"I løbet af foråret foretog Grete Rich forskellige småkorrektioner og afleverede endelig til totalbrug/reproklar i alle former for trykteknik den 28. maj 1958. Denne dato udnævnes af Grete Rich som Karoline Koens fødselsdag.
Koen blev herefter mejeribrugets fælles varemærke på brochurer, nøgleringe, kalendere, kuglepenne, øloplukkere, julekort, mejeri-emballage, kogebøger og ikke mindst på små samleark, hvor børn kunne prikke den ud og samle en lille papirko. Samlearkene var en rigtig populær ide, men eksisterer ikke længere."


Jeg har en lille håndfuld af de ovennævnte samleark,
og vil derfor gerne glæde en af mine søde, trofaste følgere
med et fladt/ubrugt eksemplar (lige til at samle!)

Arket er nok ikke helt fra Karoline's fødsel,
men det har en hel del år på bagen (minimum 25 år).


Så har du plads til en ko derhjemme
[hvem har ikke det?! ;-)]
og har du lyst til at have hende stående/hængende, så ...
tilmeld dig som følger på Google Friend Connect (GFC)
(hvis du ikke allerede er det)
og læg en kommentar til dette indlæg, hvor du kort fortæller,
HVOR og HVORDAN du vil placere Karoline Malkeko,
hvis hun flytter hjem til dig.

Skal hun i glas og ramme?
Får hun ærespladsen på køkkenhylden?
Bliver hun hængt op i neonfarvet murersnor?
Vil du måske bruge hende som model til en hæklet udgave?
Eller ...?

Der er muligheder nok, så fortæl, fortæl!
Glæder mig til at læse jeres kreative forslag ...

Når bloggen har min. 425 165 følgereGFC Bloglovin'
finder jeg vinderen!

Del gerne budskabet på din blog og/el. på Facebook.
Du er meget velkommen til at anvende
et af billederne herover til formålet.

-----------------------------------------------------
OPDATERING 17. JUNI, 2013:
Da Google Reader (som understøtter GFC) lukker 1. juli,
har jeg tilladt mig at ændre GFT til Bloglovin'.
I skrivende stund er der 407 følgere via GFC,
og dermed mangler der 18 stk. for at nå op på de 425
(som var det oprindelige mål for udtrækningen).
På Bloglovin' er der p.t. 147 følgere,
lægger vi 18 til bliver det 165 - som er det NYE MÅL!

HUSK(!) at melde sig som følger af *LLL&Co.* på Bloglovin'
- det kan du gøre lige her:

Follow on Bloglovin
-----------------------------------------------------

~ Glædelig solskinsdag! ~

*SMIL*
fra Lisbet

- og hilsen fra Karoline Malkeko ...

32 kommentarer:

  1. Ih hvor er hun sød.. Og ja jeg husker den fra min barndom. Jeg tror det var min mormor og morfar der havde en stående :-)

    Hun skal da bruges til at lave en aplikation til en bluse eller kjole til kaja.. :-) og så skal hun foldes og stå på gylden i Kajas værelse. Måske lave en blå ko til Casper :-)

    SvarSlet
  2. Da jeg var barn havde vi en stående på hylden over emhætten så hvis jeg vinder skal den stå i mit køkken

    SvarSlet
  3. Fik selv nogle af min mor da jeg var barn. Det er et dejligt design. Jeg var med til at sy forklæder med den lille ko broderet på lommen. :-) så måske skulle jeg genopfriske broderiet af den lille ko.

    lih1966@live.dk

    SvarSlet
  4. Eij :))) sådan en havde jeg også som barn - stående på hylden over min seng ;)
    Hvis jeg vinder skal originalen stå og pynte fint på mit studiebord sammen med mine aller første sko ( som også er røde) men inden den bliver foldet skal den scannes ind så jeg kan lave print af den til ungernes værelser i forskellige farver ;)

    Smil

    SvarSlet
  5. hun skal placeres på mit lille røde bord i køkkenet, der hvor alle kogebøgerne opholder sig sammen med børnbagesættet :)

    kig også gerne forbi min give away:
    http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/05/give-away-12.html

    SvarSlet
  6. De er så søde - vi havde en stående i køkkenvinduet hele min barndom. Desværre ville Monsieur aldrig tillade en Karoline Malkeko i vores hus, så jeg nøjes med at nyde dine billeder. *Klem*

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ha' dit eget værelse - eller hjørne - hvor kun DU kan bestemme, Madame G ... ;-)
      *KNUS*

      Slet
  7. Den må jeg da vinde....
    Da jeg blev født ville min mor have at jeg skulle hedde Karoline, men det mente min "fine" farmor ikke at man kunne kalde et barn, for så ville man blive drillet og sammenlignet med koen Karoline.
    Så jeg blev til en Heidi ;))

    SvarSlet
  8. Nøj, hvor er den fin :) den søde KO skal bo i vindueskammen i stuen . Jeg er vild med den og derfor skal den også have en fremtrædende plads i hjemmet.

    Mvh Eva (eva_vejlstrup@hotmail.com)

    SvarSlet
  9. Hvis jeg vandt den fine ko, så skulle hun blive på arket, og i fin ramme, så hun kan hænge på væggen i min nye lejlighed, som jeg overtager d. 15. juni :)

    SvarSlet
  10. hvis hun lander i min postkasse skal hun vist stå på hylden over mit skrivebord, foldes det skal hun helt sikkert

    SvarSlet
  11. Ej hvor er hun altså fin! :D Hun ville få plads i vinduet, i stuen og få godt selskab af andet flot nips. Foldet og helt som hun er <3

    charlottehansen83@hotmail.com

    SvarSlet
  12. hun skal helt klart pynte på min gamle tallerkenrække sammen med madam blå:)
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  13. Elsker Karoline-koen.
    Hun vil klart skulle op på min billedevæg, som er fyldt med alt muligt gøgl, både nyt og gammelt, smukt og rædsomt. Der hænger alt fra Lisa Grue "Alice in Wonderland" print, Ole Lund Kierkegaards "Lille Virgil & Orla Frøsnapper"-original tryk, et Pippi-påklædningsdukke-ark, gamle royale platter og ikke mindst "Lystig" fra Snehvide i hæsligt retro-broderi.
    Har længe haft øjne på Karoline-ko plakaten i posterland som kronen på.værket. Meeen på SU er det ikke altid det første pengene går til, når pengene går ind (:

    - Anne, truckerbarn@jubii.dk

    SvarSlet
  14. Hun ville pynte så fint i mit rød/hvid/sorte køkken.Ville nok ikke nænne at folde hende, men i glas og ramme ville hun også gøre sig rigtigt godt :-)

    SvarSlet
  15. Den husker jeg også fra min barndom og kan huske jeg havde flere ark, som jeg gemte i mange år, men desværre har jeg dem ikke mere. Hvis jeg vinder vil jeg sy en Karoline ko man kan Kramme efter modellen og arket vil jeg gemme et sikkert sted, så jeg kan bruge det til de ideer, der dukker op hen af vejen :-)

    SvarSlet
  16. [ Konkurrencen er slut! ]
    Tusind tak for alle jeres herlige bud på, hvordan I vil passe på Karoline Malkeko, hvis hun flytter hjem til jer. I har alle fået tildelt et lod (fra # 1 - #15) i den rækkefølge jeres kommentarer er indkommet.
    Held og lykke!
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet