torsdag den 27. juni 2013

"Bambi Baby" ... En mini historie fra landet

Tidligt i morges fik jeg pludselig øje på "et lille rødbrunt dyr", som løb rundt længst nede i baghaven ... Hurtigt så jeg, at det var en Bambi Baby, som havde forvildet sig indenfor havens indhegning (hvordan den er kommet igennem dyrehegnet er en gåde). Udenfor lågen stod moderen tålmodigt (og måske også fortvivlet).

Så jeg ... på med jakke og sko og fat i kameraet, og så ellers sti-iiiille og roligt nærme mig de kære dyr. (Fotos blev taget med zoom, inden dyrene opdagede mig!)


"Hvad laver du dog derinde, Baby Bambi!
Kan du så komme ud til Bambi Mor ...!" 
"Hmmm... når jeg kunne komme ind,
kan jeg vel også komme ud!"
"Tænke, tænke ... Hvad gør vi?"
"Har du en god idé, Bambi Mor?"
"Hey... Jeg vil også være med!"
En Baby Bambi Tvilling dukker frem bag Bambi Mor ...
"UPS! Dér kommer en 2-benet ... godt nok uden gevær,
men ... jeg er smuttet!"

Og væk løb Bambi Mor og Bambi Tvilling
- ind i vildtremisen med de høje grantræer!
Og hvad skete der så? 
Se den lille video herunder ...




Alle fotos er taget med zoom,
så kvaliteten kunne være bedre ...!
En dejlig lille Bambi Baby med pletter på ryggen ...
Minder mig om "Bambi på glatis"

Nyd dagen ... og livet! ♥

*SMIL*
fra Lisbet

Følg *LLL & Co.* via Bloglovin'

Follow on Bloglovin

OBS! Google Friend Connector (Google Reader) bliver sat ud af funktion 1/7 2013, så hvis du fortsat vil følge *LLL & Co.*, også efter 1. juli, så er Bloglovin' en af mulighederne ...

7 kommentarer:

  1. Nååå, hvor er de nuttede.
    Godt du var hurtig med kameraet :)

    Øv..øv...står og leder efter fine og finurlige firkanter du selv kan hækle i bog & ide...den den søde unge dame siger "nej, den har vi ikke fået, den er udsat fra forlaget"....
    Så jeg måtte pæntetrmpe ud af city 2 igen, uden bog ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er rigtig dejlige, de små og store rådyr! :-)

      Jeg kan betro dig, at der også er noget ved bogudgivelserne, jeg ikke har fået helt styr på endnu, bl.a. hvor lang tid der går fra udgivelsesdag til den ligger i butikkerne.

      MEN(!) bogen er ikke udsat, og udkommer altså i dag, den 27. juni. Hvornår den er i butikkerne, dét ved jeg desværre ikke præcist, men den kan i hvert fald bestilles på klematis.dk (og hos mig om nogle dage - men der tillægges jo forsendelsesomkostninger).

      Jeg er rigtig ked af, du gik forgæves i City 2. Jeg tror kun der går nogle få dage, før de har den - indenfor en uge. Da min "Gavebog" udkom, gik der ikke lang tid, før nogle venner sendte mig et foto fra en boghylde hos Arnold Busk i Hjørring.

      *SMIL* (trods alt) fra Lisbet :-)

      Slet
  2. Hvor herlig en oplevelse du deler, Lisbet :D
    Sikken skøn stund du havde der!

    *SMIL* Dorthe

    SvarSlet
  3. Årh hvor hyggeligt og GODT du fik hjulpet den lille baby ud af haven til mor og tvilling - vi havde også besøg i haven sidste år af en bambimor med 2 bambibørn, så hyggeligt :) de kom dog selv ud igen da vores hegn kun lige er for at holde krudtuglerne inde på grunden ;)

    Se evt mere her:

    http://uglemorsverden.blogspot.dk/2012/09/uventede-gster.html

    Smil

    SvarSlet
  4. Hej

    :-) Godt med en dyreven;-)

    Stakkels Bambimor og Bambibaby. Men godt der kom en hjælpsom toben forbi.

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  5. Åh nogle vildt (:-)!) dejlige billeder! Blev i rigtig godt humør - der er sgu ikke noget som naturen omkring os landboere og dyrene i den:-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.