søndag den 9. juni 2013

Om et par uger ...

- står jeg med min første hæklebog i hånden,
fordi ... i morgen bliver den sendt til trykkeriet!

Så derfor kan jeg nu afsløre en lille bitte flig
af forsidens layout.


Præcis som med min første bog,
Fine & farverige GAVER - du selv kan lave
har det været ret hæsblæsende her til sidst
med at få rettet teksterne til
og foretage små ændringer i layoutet,
så puslebrikkerne kunne falde helt på plads ...!

I går gennemgik jeg manuskriptet en sidste gang,
og klokken blev 01:40 (nat)
inden jeg fik slukket for computeren!

Man kan bare blive VED med at finde noget,
som li-iiige skal rettes,
som li-iiige skal være lidt anderledes,
som li-iiige ...
Men NU(!) er nok nok!

NU(!) er jeg bare SÅ flad
(og har fornøjelsen af en semi-gigantisk hovedpine),
og jeg orker ganske enkelt ikke
at kigge bare 1 min. mere på hverken layout eller manus.

NU(!) vil jeg bare glæde mig til
at se det trykte eksemplar!


Som altid ( fordi jeg kan og vil ),
er størstedelen af bogen mit eget arbejde ...
alt lige fra idéer, opskrifter/mønstre,
tekster, layout, grafik ... og fotos til layout
- og det er endnu engang blevet helt i vanlig Lisbet-style
med fuld farve på paletten.

MEN(!) helt alene har jeg selvfølgelig ikke været
og heldigvis for det
(at lave en bog er et meget større arbejde,
end man umiddelbart forestiller sig
- jeg si'r det bare!):

Claus Dalby har taget billederne til bogen
(her i Tokkerup, 100% efter mit layout).
Redaktøren, Merete, har redigeret mine tekster.
Grafikeren, Finn, har opsat og klargjort bogen til trykning
(ligeledes 100% efter mit layout).
Et hækleteam bestående af:
Lotte (mine forældres nabo og dygtig strikke-freak),
Gitte (Rav & Krat) og
Sys Fredens' strikke-/hækle café
har testet opskrifterne.

Alle har de haft travlt med hver deres puslebrik ...
og hermed skal lyde et
1000 TAK!

Trykkeriet kan godt begynde at varme maskinerne op,
så de er rede til at tage imod de farverige filer,
når de allersidste ændringer er foretaget
på forlaget i morgen formiddag.

~ Nyd søndagen! ~

*SMIL*
fra Lisbet

6 kommentarer:

  1. FEDT puslespil - det bliver en drøm af en bog - gennemarbejdet og lækker. Glæder mig til at få fingre i den nye bog i rækken.

    SvarSlet
  2. SÅ spændende:-) Har snakket med min søster, og hun spejlvender det hele, nå hun hækler. Så hvor de højrehåndede hækler fra højre mod venstre, hækler hun fra venstre mod højre. Det er ikke noget problem som regel, kun hvis hun skal lave en vest e.l hvor hun skal have knapper fx så skal hun lige tænke sig om og spejlvende opskriften. Knus Heidi

    SvarSlet
  3. Tillykke med at du nu næsten er ved målet med denne bog. Glæder mig så meget til at se din nye bog! Kh. Liv

    SvarSlet
  4. Fragmentet af forsiden ser mega godt ud - sikke dog nogen farver! :o) Og nu, når jeg selv har lidt erfaring med det, synes jeg at det gør bogen mere personlig og anderledes, når man har selv gennemtænkt udseendet.

    SvarSlet
  5. Det lyder som om det hele bare glider derudad :-) Presset er overstået og vi andre glæder os til at se BOGEN. Derfor burde du nu! Smide fusselankerne op og nyde resten af sommeren <3

    SvarSlet
  6. Ihhh hvor spændende :) glæder mig SÅ meget til at se den nye bog og bestille både den og den første :)

    Og tillykke med Milou den anden dag - jeg har skrevet opgave så har ikke nået rundt og læse med i blogland de sidste dage - han er da bare for skøn :)

    Smil

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.