fredag den 28. juni 2013

TV-star

- bliver jeg altså ALDRIG(!) Så er dét sat på plads!

Og det var skisme lidt meget underligt pludselig at se mit eget kontrafej dukke op på skærmen onsdag aften!

Der bliver ikke kigget meget TV her i huset p.t., så det var helt tilfældigt, der blev tændt for kassen, da "Guld på Godset" fra Ledreborg Slot var på skærmen - kort før udsendelsen var forbi. (Save the best for last ... *haha*)

Efterfølgende har jeg set programmet på DR's website, hvor jeg tog nogle skærmprints, så jeg har det til scrapbogen - og her ... ;-)




Kan du huske "tingesten" fra et tidligere blogindlæg, hvor jeg spurgte: "Hvad er det?"



Sjovt nok var der et kort glimt af mit møde med eksperten fra Bruun Rasmussens Auktionshus i onsdagens udsendelse. Jeg lyttede koncentreret og interesseret til hendes forklaring. Der var kamerafolk overalt, men jeg regnede da ikke med, de filmede én lige op i krydderen ...!!! ( ... makeover ønskes!)

Tingesten viste sig at være af sølv og rav (hvilket jeg sådan set godt var klar over), fra omkring 1910 ... og det er en cigaretholder - hvilket der også blev gættet på af én el. flere af jer.

I stedet for et cigaretrør fandtes der også disse pudsige holdere dengang for længe siden (og - who knows - måske de bruges endnu i dag i de finere kredse), og jeg havde altså aldrig havde set dem før. Eksperten kunne fortælle, at bl.a. Dronning Ingrid altid brugte en tilsvarende cigaretholder, når hun røg ...!


Hvis du tjekker mit blogindlæg fra den 29. april, vil du se nedenstående motiver fotograferet fra "min vinkel" i kornladen på slottet ...!


Og så ser man da også min lille hund, Milou♥, flere steder på skærmen ... hvis man kigger godt efter!



Nåhmen ... det var i hvert fald interessant at se, hvorledes de "skyder" disse udsendelser, og så fik jeg ovenikøbet løst mit mysterium med "tingesten".

Og hvis du vil se det "live", så er det som sagt på DR's website lige HER, og klippet med "tingesten" er ca. 57:49 inde i programmet.

Nu vil jeg pakke ting og sager til sommermarkedet i morgen. Vejrudsigten er "lidt blandet", men ... vi ta'r det som det kommer!

OG! - da jeg har lidt travlt i disse dage, så finder jeg vinderne af hhv. Karoline Malkeko og Hæklepakken tidligst på søndag! På genhør!

Rigtig god weekend til alle!


*SMIL*
fra Lisbet


Følg *LLL & Co.* via Bloglovin'

Follow on Bloglovin

OBS! Google Friend Connector (Google Reader) bliver sat ud af funktion 1/7 2013, så hvis du fortsat vil følge *LLL & Co.*, også efter 1. juli, så er Bloglovin' en af mulighederne ...

7 kommentarer:

  1. Ay, hvor er det sjovt. Jeg havde ALDRIG gættet på, at det var en cigaretholder:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde jeg overhovedet heller ikke selv gættet på. Jeg troede det var en slags "hattenål" til et slør el. lign. Men nu hvor jeg ved det, så er det jo "selvfølgeligt"... *KNUS*

      Slet
  2. Tillykke med din tv-debut, havde aldrig gættet hvad den dims var :o)

    SvarSlet
  3. Ej - hvor morsomt og en makeover har du altså ikke brug for :-)
    God weekend

    SvarSlet
  4. Hihi, jeg så det godt.
    Men jeg var slet ikke klar over, at du var dig ;).
    Det er en fin lille holder. Altid dejligt at få opklaret et lille mysterie :).

    SvarSlet
  5. Tillykke med dimsen. Du er vel nok en nydelig dame :-) Kvinde...

    SvarSlet
  6. Ha, hvor er det sjovt. Jeg så godt et glimt af din dims i tv, og tænkte, guuud sådan en har jeg da set før - og det var jo på DIN blog. Men vidste ikke at det var dig i TV før nu, da jeg ikke tidligere har set et billede af dig. Skøn ser du ud!

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.