fredag den 14. juni 2013

En ikke helt almindelig overraskelse ...

Som jeg fortalte i mit blogindlæg i går,
så har jeg modtaget en overraskelse med posten.

Ud over den lille-bitte kande med blomster,
så var der også noget helt andet i pakken:

Hæklede blomster og blade ...


MEN(!)
De er ikke helt almindelige
- blomsterne og bladene -
de er nemlig formet af fondant (sukkermasse)
og kan spises!

Dét havde jeg ikke set før!



Ud over at være super dygtig til at arbejde med miniaturer,
så begyndte Martin tidligere i år at lave/dekorere kager.

I forbindelse med min kommende udgivelse af hæklebogen,
ville han gerne glæde mig med et af sine kage-kunstværker.
Super sød tanke - og dét er Martin i en nøddeskal!

Men da vi ikke bor lige i nærheden af hinanden
(han i Nordjylland, jeg på Midtsjælland)
så fandt han på denne fine idé,
og sendte mig pynten til kagen ...!

Som det tydeligt fremgår af billederne,
så kender Martin min svaghed for farver, og de er nøje udvalgt!
.

Min første tanke var,
at det er synd at spise de flotte blomster,
men - så besluttede jeg mig for,
at jeg SELVFØLGELIG skal følge Martins ønske.
Derfor: Når bogen udkommer, så bliver det fejret med
en kage pyntet med sukkerblomster og sølvkugler!
(Og I skal nok få kagen at se!)

"Endnu en gang 1000 TAK til jer, Martin og Hr.H,
som i fællesskab har fremstillet blomsterne!
I har gjort mig glad i hovedet og varm om hjertet,
med denne smukke tanke!"

[Bonus-info.]
Formen til hæklede blomster og blade
har Martin & Hr.H købt på nettet.
Jeg har lige søgt på Google,
og fundet denne webshop som forhandler den.

~ Nyd dagen! ~

*SMIL*
fra Lisbet

14 kommentarer:

  1. Hvor ER de fine! Glæder mig allerede til at se kagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik', Nana? Det synes jeg også... Og så fin en idé!
      Jeg er ingen kagekunstner, så det bliver nok "bare" en lagkage el. lign., som får fornøjelse af pynten! :-)

      Slet
  2. Det er da helt fantastisk godt lavet :-)
    Jeg troede faktisk at det var hæklede blomster, det ligner vildt meget :-)
    Spændende med din kage ?
    God weekend til dig Lisbet <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Gitte, det er en super idé og de ser helt "hækle-ægte" ud. Lige da jeg så dem, troede jeg de var af fimo el. cernit ... indtil jeg læste det vedlagte brev.
      Jeg er ikke den store kage-bager, men nu må jeg se ... en kage bli'r der i hver fald til pynten.
      Tak - og god weekend også til dig ...

      Slet
  3. Hvor er de flotte. Det ligner præcist at de er hæklet. Flot arbejde. Jeg venter i spænding på din nye bog :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Majbrit - Det bliver de glade for at læse!
      Uha - jeg er også SÅ spændt på at se det færdige resultat af min hæklebog ... Har det ligesom et barn før juleaften. :-)

      Slet
  4. For pokker hvor er de fantastiske - troede først jeg læste forkert da der stod kagepynt, ligner jo fuldkommen noget du kunne ha e hæklet både i barver og alting :)

    Skøn skøn tanke

    Smil

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror egentlig, jeg stod og talte højt til mig selv, da jeg åbnede pakken med de hæklede sukkerblomster OG fandt ud af hvad de er lavet af. Jeg blev nemlig også ret overrasket!
      Ja, en dejlig tanke!
      *SMIL* herfra ...

      Slet
  5. Tak for de søde ord.
    men du har bestem fortjent at få noget specielt når din bog nr 2 udkommer, og der var ikke noget jeg heller ville end at være der når den kom, men nu må du nyde kagepynten.
    KNUS

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, "Marius" - Som du kan læse herover, så er der andre end mig, der synes, det er en fantastisk idé med "hæklede sukkerblomster" ... :-)
      *KNUS*

      Slet
  6. Det er vildt imponerende - så flot :-) Glæder mig til at se din kage, Lisbet.
    *Klem* og rigtig god weekend.

    SvarSlet
  7. Jeg sad og savlede og det flotte arbejde med at få hæklet de små blomster og var totalt overrasket da jeg nåede til at de var lavet af sukker. Wauv Martin er da en kunstner ud over det sædvanlige. Glæder mig til at se den kage du får pyntet.

    Kh. Lisen

    SvarSlet
  8. Har måttet kigge igen og igen og igen, fordi det er mad forklædt som hæklerier forklædt som blomster... ret imponerende! : )

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.