torsdag den 13. juni 2013

Lidt extra lykke og held ...

Når jeg går hen over en græsplæne,
og ser en plet med kløvere, kan jeg ikke lade være med
at spotte efter firkløvere.


Som regel hitter jeg én el. flere ...
og hvem kan ikke bruge lidt extra lykke og held?

I dag fandt jeg dette {støvede} eksemplar,
som nu er lagt i pres ...!


Når jeg går ved stranden,
går jeg for det meste med bøjet hoved,
fordi jeg simpelthen ikke kan lade være med
at kigge efter fine ting:
hulsten, hjertesten, vættelys, muslingeskaller,
rav, sandslebne glasskår etc. ...

Jeg nyder at lege tingfinder,
og har gjort det lige siden jeg var barn
- det er hyggeligt, sjovt og ikke mindst meditativt!

Har du også et tingfinder-gen,
som bliver passet og plejet f.eks. ved stranden
og/el. i græsplænens kløvere?

~ Nyd dagen! ~
med lidt lykke og lidt held ...

*SMIL*
fra Lisbet

10 kommentarer:

  1. Jeps,lige præcis;0)elsker at kigge i naturen for der findes så uendelig mange smukke og brugbare ting:0)

    Dejlig dag til dig:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør der nemlig, Laila :-)
      Også en dejlig dag til dig!

      Slet
  2. Jeg har det præcis dom dig, Lisbet - elsker at lege tingfinder
    og har gjort det lige siden jeg var barn. Jeg har lige som dig samlet firkløvere, vættelys og sjove sten. *Klem*

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvor er det hyggeligt, ikke sandt?
      *KNUS* til dig ...

      Slet
  3. Årh hvor et super hyggeligt indlæg. Og ja - dejligt med xtra held og lykke! Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Liv :-)
      Ja, held og lykke kan vi [nok] ikke få for meget af ...!
      KH, Lisbet

      Slet
  4. Jeg er i høj grad en "lykkefinder" - rigtig skrap til at finde kløver lykke :-)
    Så smukke billeder af din 4-kløver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så tilhører du en af de heldige! :-)
      Nogle kan overhovedet ikke få øje på dem, mens andre spotter dem "sådan" ...
      Tak! :-)

      Slet
  5. Jeg har det på samme måde som du :-) Finder både mange firkløvere og fine sten (som aldrig er helt så fine når de tørrer ...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi er mange "tingfindere" rundt omkring, men det er altå også hyggeligt og afstressende.
      Og m.h.t. stenene, så har du ret i, at de ikke altid er lige så fine, når de tørrer - men så kan man jo lægge dem i en klar vase med vand, så de får glansen tilbage!
      *SMIL*

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.