fredag den 28. juni 2013

Så er det blevet tid igen ...

- til en af sommerens herlige traditioner:
.
Fremstilling af
hyldeblomstdrik
.


.
Vi synes, det er specielt hyggeligt at saften er fra buskene i vores egen have, så det er udelukkende blomster/skærme derfra vi bruger - når vi nu HAR dem!
.
Tidligere samlede jeg blomster i skov og på eng, og det smagte selvfølgelig også skønt. Men der er nu noget extra over det, man høster fra sin egen jord ...!
.
Mangler du en god og nem opskrift på denne herlige sommerdrik, så kan du finde den jeg bruger lige her.
.
Jeg lavede saften for 4 dage siden, og den har stået i køleskabet og trukket lige siden. Nu vil jeg sigte den og hælde på flasker.
.
*SMIL*
fra Lisbet
.
Følg *LLL & Co.* via Bloglovin'
.
Follow on Bloglovin
.
OBS! Google Friend Connector (Google Reader) bliver sat ud af funktion 1/7 2013, så hvis du fortsat vil følge *LLL & Co.*, også efter 1. juli, så er Bloglovin' en af mulighederne ...

4 kommentarer:

  1. Nu må jeg vist i gang - nu går den ikke længere. Tak for påmindelsen. God weekend og knus herfra
    Anne

    SvarSlet
  2. Ja, hyldeblomstsaft er en god ting :-) Dejlige billeder du viser. Man kan næsten dufte hylden.

    SvarSlet
  3. Har også lige lavet et par flasker og jeg håber at de holder oppe i sommerhuset til i næste weekend, når jeg kommer derop;O)
    Jeg kan desværre ikke nå det i morgen og komme forbi efter choko-mynte for jeg er nok først i Roskilde ved 18-tiden.
    Jeg håber at du får en fantastisk dag:O))

    SvarSlet
  4. Har endelig fået købt sukker, citroner og citronsyre, nu skal jeg bare se at få plukket nogle hyldeblomster, inden de alle visner :-) Tjekker lige din opskrift for at se, om den lyder mere lækker end min egen... God weekend!

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.