onsdag den 19. juni 2013

Alternative mini drivhuse

Forleden dag var vi en tur i København, hvor vi bl.a. hentede et par lækre sandwich og smoothies hos Joe & the Juice ...



De 2 plastikbægre med låg har jeg efterfølgende omdannet til minidrivhusehvor der nu er lagt et par kerner i hver; Halloween græskar og squash.

Der er hul i de hvælvede låg, så ud over at de holder på fugten, så er der også indbygget udluftning. Smart!



Nu er det så bare at vente ... og se om kernerne begynder at spire,
og så må det meget gerne gå lidt tjept med at vokse, da jeg har været sent ude med såningen i år, og jeg vil jo ikke gerne undvære mine græskar og squash i haven.

Der er sået flere kerner på mere alm. vis (samme dag), så jeg skulle være garderet, men det ville være lidt sjovt, hvis disse spirede først!

Opdatering:
De såede kerner spirrede fint, voksede op og blev udplantet i køkkenhaven, hvor de blev store og flotte.
Her et foto fra 4. juli 2013.




*SMIL*
fra Lisbet

HUSK! - at følge *LLL & Co.* via Bloglovin'
Klik her:

Follow on Bloglovin

OBS! Google Friend Connector (Google Reader) bliver sat ud af funktion 1/7 2013, så hvis du fortsat vil følge *LLL & Co.*, også efter 1. juli, så er Bloglovin' en af mulighederne ...

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeps, det er nemlig super smart! Og man kan jo bare dække logoet til, hvis ...! :-)

      Slet
  2. Sikke en god idé at så i de smarte bægre med udluftning - jeg håber, vi må følge dine små planter!
    *Klem*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis - eller NÅR(!) - kernerne begynder at spire, så skal jeg nok komme med en update! ;-)
      *KNUS* og go' varm og fugtig sommerdag ...!

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.