torsdag den 30. maj 2013

Vandmelon salat [Opskrift]

Hvis du kan li' vandmelon,
og hvis ikke du kender denne opskrift i forvejen,
så skal du ikke snydes for den...


Ingredienser:

Vandmelon i tynde skiver eller tern
Salat-/fetaost i tern (mos dem gerne lidt)
Finthakket purløg (masser!)
Friskkværnet, sort peber og evt. en lille smule salt

Læg ingredienserne lag på lag i en skål eller på et fad,
drys med peber og evt. salt.

• • •

Nemmere kan det da ikke være
- og det smager himmelsk... frisk og dejligt,
f.eks. til de nye kartofler og til grillmaden!

~ Velbekomme! ~

Og... 
så er det ved at være aller sidste udkald,
hvis du vil være med i konkurrencen
om min nye hæklebog og hækle-kit!
Se mere herunder...

*SMIL*
fra Lisbet


--------------------------------------

Deltager du i KONKURRENCEN om en cool hæklepakke?
Klik på billedet herunder for at være med.

12 kommentarer:

  1. i'm lovin'it'

    Det smager himmelsk. Og så er det bare nemt at lave.....

    Mums....

    Til afdelingsmødet i aften, på arbejdet, skal vi have en græsk salat med tomat, agurk, peberfrugt, oliven og feta.... Det kan jeg nemlig godt lide:-)

    God aften til jer:-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne,

      Ja, det er nemlig lige dét, den gør... Det er en fantastisk blanding, som SMAGER HIMMELSK!

      Tak for opskriften til den græske salat. Det lyder også lækkert, så den må vi prøve en aften!

      Også rigtig god aften til jer! :-)

      KH, Lisbet

      Slet
  2. Takk for oppskrift! Jeg elsker vannmelon, så denne oppskriften var fristende!!
    Ha en fin dag!!
    Siri

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Siri.
      Håber du kan li' vandmelon-salaten... det kan de fleste! :-)
      En rigtig rar aften til dig!
      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  3. Fantastisk kombi, elsker den salat. Du skulle prøve at hakke peberfrugt og bland den med fin delt feta, den er også dejlig frisk;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemli', Moster Pips: Fantastisk kombi!
      Vil prøve det med peberfrugter/feta en dag. Vi er rigtig glade for både grønt og ost her i huset, så det er godt at prøve nogle nye blandinger. Tak for tippet!
      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  4. Er det mon kun mig, der synes, at det lyder som noget, jeg absolut ikke har lyst til at delikatere mig med?
    Jeg ved naturligvis godt, at vi heldigvis har forskellig smag. Vandmelon tror jeg dog, at næsten alle kan lide. Der er bare det ved den, synes jeg, at den ikke egner sig til at kombinere med andre smagsindtryk. Jeg har boet både i Barcelona og i Paris og i Florida, og jeg er aldrig stødt på nogen kombination, som appellerede til mig. Det skulle da lige være Jamie Oliver's partydrink, hvor han hælder vodka igennem et hul i skallen, lader melonen stå at trække nogle dage og derefter stiller den koldt inden servering med sugerør. Men det er jo ikke mad!
    Ovennævnte ret er jer imidlertid vel ondt, alle jer, der godt kan lide den.
    Bon appétit
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Jytte... Det lader til du står ret alene! Men spørgsmålet er: Har du SMAGT det??? ;-)

      Nu er det jo ikke fordi vandmelon i sig selv smager af ret meget... ud over VAND! Og måske netop derfor egner den sig så fint til at kombinere med noget, der smager. Vandmelonen tilbyder sprødhed og friskhed... de øvrige ingredienser står for smagsintrykkene.

      Okay - du drikker din vodka, mens vi andre spiser salat... Salut... Cheers... Skål! :-)

      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  5. Det har jeg engang smagt mums...mon I sidder og smovser rester nu hihi go' aften til jer knus

    SvarSlet
    Svar
    1. JA(!)... MUMS, Gitte!

      Jeg har egentlig ikke tid til at spise... skal arbejde... *hehe* ;-)

      Fik melonsalat til frokost... og tror lige jeg snupper en portion mere, inden jeg går i gang med "dokumentet"... Vi høres ved!

      *KNUS* og go' aften til jer...

      Slet
  6. Uhm, det lyder lækkert og må bestemt prøves her! Klem og en go' aften til dig, Lisbet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ER lækkert! Friskt, sprødt og lækkert og med en skøn smag! Og du som godt kan li' grøn mad... må det lige være sagen :-)
      *KNUS* og go' aften til dig, Madame G...

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.