fredag den 10. maj 2013

Shabby forår + et lille tip...


Stedmoderblomster
købt for 1 rund 5'er pr. bakke m/10 stk.
i den lokale Dagli'Brugsen.
Man havde glemt at vande dem,
så de (mildt sagt) hang mere eller mindre med hovederne.

Efter nogle uger i drivhuset med omsorg og vand,
er de alle vækket til live igen,
og pryder nu baljer og potter
forskellige steder omkring husene her på matriklen...

Emaljebalje/-kande på et godt patineret cafébord
står ved indgangen til lagershoppen/værkstedet.
Totalt SHABBY CHIC!


[ TIP ]
Jeg bryder mig ikke om, at man kan se jorden
i stor stil, når jeg planter sommerblomster ud,
derfor dækker jeg jorden med fyrrekogler.
I tørvejr er de fint foldet ud (foto herover),
mens de i fugtigt vejr/regn trækker sig sammen
(foto herunder).


Mine fyrrekogler har jeg fået i sækkevis af mine forældre,
som har nogle gigantiske og flotte fyrretræer,
der hvor de bor...
Så det er også lidt hyggeligt for mig at vide
- når jeg anvender koglerne -
at det er mine kære forældre,
som har samlet hver og én op til mig!


Fyrretræer vokser mange steder rundt omkring,
så hvis du kan bruge idéen, men ikke selv har et træ i haven,
så kan du garanteret finde nogle ét el. andet sted
- måske alliere dig med dine familiemedlemmer...(?)

Andre kogler kan selvfølgelig også bruges,
f.eks. de aflange grankogler, som man finder i skoven,
men personligt synes jeg fyrrekoglerne er de smukkeste
til lige netop dette formål!

~ Nyd dagen! ~

*SMIL*
fra Lisbet


--------------------------------------

Deltager du i KONKURRENCEN om en cool hæklepakke?
Klik på billedet herunder for at være med.

1 kommentar:

  1. Sikke en fin idé at bruge kogler på den måde - den idé tager jeg straks til mig - og hvor er det yndigt at se de smukke stedmoderblomster baljer og potter.
    Rigtig god weekend, Lisbet, og klem

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.