onsdag den 8. maj 2013

Glashuset

I går fik jeg langt om længe gjort
drivhuset forårsklar...

Bedre sent end aldrig!

Som altid, når man går i gang med noget,
tog det meget længere tid, end jeg havde regnet med
- jeg skulle jo "bare lige"...
Men efter 7 stive timer i sol, varme, støv
og en hulens masse baby-edderkopper,
som skulle sættes ud i det fri,
kunne jeg - godt mørbanket, brugt... og solskoldet(!) -
glæde mig over resultatet.


Smuk og velour-blød ser den ud i aftensolen...
den lilla stedmoderblomst!


En gammel zink-spand malet lyserød
(købt sådan på loppemarked for år tilbage i Sydfrankrig)
og gamle haveredskaber i skøn forening med en citronmelisse,
som også har en del år på bagen...

Jeg er ikke så vild med hylderne i drivhuset,
men de er nødvendige, da jeg ellers ikke aner,
hvor jeg skal gøre af diverse ting og sager.
Og så er de faktisk ret gode til spirebakkerne,
når der er brug for dét...!


Forsøger at holde orden på værktøjet...
- og potterne, hvoraf en del er fint patineret!


Mine elskede provence-krukker er i år fyldt med krydderurter.

I rødlerspotten forrest, står små syrenplanter,
som jeg såede for et par år siden,
af frø fra en syren fra haven
ved "vores" hotel i Sydfrankrig (2010).
Den overlevede heldigvis fint vinteren i stalden...
Desværre døde min ellers så flotte rosmarin først på foråret :-(


Store emaljefade (I LIKE!)
og kartofler lagt i et par store krukker,
så vi {forhåbentlig} har årets første, nye kartofler
af egen avl på Grundlovsdagen, den 5. juni.

Planteskeer og krukkebørster...
  

Ramsløg, som skal plantes ud i haven!
Bliver herligt at kunne høste sine egne...


Blåregnen blomstrer og er præcis lige så smuk i drivhuset,
som jeg havde ønsket mig...


Drivhuset i al sin pragt... i den sidste aftensol
- mens Misser inspicerer sin nyfriserede "dagbolig"...


Nu skal jeg blot ha' købt lidt blomster der kan pynte og
en tomatplante... og så må vi se, om jeg får
gang i "såningen" også - eller om vi udelukkende
sår direkte i køkkenhaven i år.

~ Nyd dagen! ~

*SMIL*
fra Lisbet


--------------------------------------

Deltager du i KONKURRENCEN om en cool hæklepakke?
Klik på billedet herunder for at være med.

7 kommentarer:

  1. Ih hvor hyggeligt! Flot arbejde og lækkert resultat : )
    - her er det 2 år siden der sidst blev gjort forårsklar i drivhuset. Så hvis det kribler for endu 7 timer, så kom bare forbi! : )

    SvarSlet
  2. Hvor ser det fint ud, Lisbet! Håber også engang med tiden at få mig sådan et drivhus med en lille sidde plads ;0) God weekend. Knus Anne

    SvarSlet
  3. Naaaj hvor hyggeligt Lisbeth. Jeg regner med at vores drivhus skal gøre lidt mere...æhh drivhusagtigt i løbet af de næste par dage :-)

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare dejligt ud i dit drivhus. - Jeg er helt vild med dine Provence potter.
    Bedste hilsner
    Bente

    SvarSlet
  5. super med drivhus, krukker og have, bare så hyggeligt.
    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvarSlet
  6. Hvor skønt med sådan et drivhus:-) og dejlig med nogle farver i haven!
    Rigtig god weekend
    ~ Mette

    SvarSlet
  7. Det oser da bare af forår med sådan et drivhus <3

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.