torsdag den 8. december 2011

Dagens kalenderlåge: 8. December


100% julestemning
- til smukke toner...



"Last Christmas" med Wham! er iflg. flere music sites
den mest downloadede julesang nogensinde.

Og det ER altså også en af vor tids flotteste julevideoer,
som man KUN kan komme i julestemning af!

contactmusic.com ser TOP 10 sådan her ud (Dec. 2010):
[Video-links til youtube.com]

1. Wham! - Last Christmas
2. Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
3. Bing Crosby - White Christmas
5. John Lennon - Happy Xmas (War Is Over)
6. Elvis Presley Blue Christmas
8. Elvis Presley - Santa Claus Is Back In Town
9. Elvis Presley - White Christmas
10. Jacky Cheung - Everyday Is Christmas*
[
*YouTube-video ikke tilgængelig i DK]

OBS! Bemærk at listen ikke(!) er min TOP 10,
men tilhører contactmusic.com
Kun # 1, 2, 4 og 7 er på min personlige liste!
Og så ville jeg i øvrigt nok vælge en
TOP 20 (minimum!!!)
- for jeg er vild med julemusik!

Har du nogle favoritter:
Julesange, julesalmer, julemusikvideoer?
...som du bare SKAL høre/se hver jul,
og som bringer dig i det helt rette julehumør?

~ Glædelig 8. December ~

* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *



* * * * * * * * * * *
Deltag i min
* * * * * * * * * * *

* * * * * * * * * * * * * * * * * *
Følg med i *LLL & Co.*s
hvor der åbnes en ny spændende låge
hver dag kl. 08:00
1.-24. December 2011
fyldt med julehygge:
D.I.Y., julemusik, opskrifter, tips og idéer.
* * * * * * * * * * * * * * * * * *

5 kommentarer:

  1. Camilla Jørgensen8. december 2011 kl. 08.56

    Yeah Wham Last Christmas - det er total yndlings julesang sammen med nr. 5 og 7!!!
    Især nr. 7 Driving Home For Christmas hører vi til hudløshed, når vi kører fra Stavanger og hjem til lille Danevang til jul. Den passer jo så godt ;o)

    SvarSlet
  2. Det er nogle skønne numre på din liste, Lisbet! Jeg har svært ved at vælge én sang eller salme ud, men Mahalia Jackson har lavet nogle helt vidunderlige udgaver af julesange og -salmer.
    *Klem* og god bedring til os begge :-)))

    SvarSlet
  3. Jeg er VERDENS største POPTØS (iflg. min far anyway) og ææææælsker wham !! :-). Også deres julesang og nr. 2 er også vildt go´ :-)

    SvarSlet
  4. Wham er en klassiker, men er nu også vild med de gode gamle numre fra den White Christmas blev lavet. Jeg kan huske, at jeg havde en kassettebånd med julenumre, som var indsunget af "de her 3 damer fra USA, som jeg lige nu ikke kan huske hvad hedder...ha ha" Måske noget med sisters? Det var godt nok skøn musik og så er der swing i ;-))

    SvarSlet
  5. Believe it or not - men har staidg WHAM på et kassettebånd - hitter stadig.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.