onsdag den 14. december 2011

Dagens kalenderlåge: 14. December


Kitschy Jul


Den vakse læser har nok bemærket,
at jeg er lidt vild med at blande kitsch
med det hvide og slidte, fine og pæne i boligindretningen.

Jeg ved ikke lige, hvad det præcis er med
det der kitsch og mig,
men vi bliver tiltrukket af hinanden!

Og derfor får mine kreationer ind imellem
også et strejf af det kitschy!

Som f.eks. disse...
Lysestager
.

Lysestagerne er fremstillet af linseforme,
som har fået en gang neonfarvet maling indvendig,
og et drys sølvglimmer i den våde maling.

Lysene sættes fast med en vokspude.

Pynt evt. med et par blade fra en kristtorn!
[Det er et rædsomt møgvejr i haven i dag,
så I må tænke jer til bladene... ;-)]


Har du en Zebra i overskud?
[...og hvem har ikke dét? ;-)]
- så gi' den en make-over:
mal den og gi' den skørt og sløjfe på.
OBS! Andre dyr kan selvfølgelig også bruges... ;-)


Jeg har malet zebraen med FolkArt fra Panduro.
Det klæber og dækker rigtig godt på plastikdyr!
Skørtet er af crepepapir-bånd fra Søstrene Grene,
trukket på sytråd med en nål.
Sløjfen er af organzabånd fra Stof & Stil.
Zebraen er købt på loppemarked.
Vil du gi' zebraen lidt extra finish,
så gi' den en gang lak!
[Jeg kan godt li' det matte look...]

Overvejer i øvrigt at gi' den neon-pink "balletsko" på...

Jeg har tidligere vist denne
Lyserøde Gris
.

Grisen er en del af årets juleudsmykning.
Det samme gælder nu for neonstagerne og zebraen!

Det skal jo ikke være så kedeligt altsammen!
Vel???

~ Glædelig 14. December ~
.
* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *


* * * * * * * * * * *
Deltag i min
* * * * * * * * * * * .
* * * * * * * * * * * * * * * * * *
Følg med i *LLL & Co.*s
hvor der åbnes en ny spændende låge
hver dag kl. 08:00
1.-24. December 2011
fyldt med julehygge:
D.I.Y., julemusik, opskrifter, tips og idéer.
* * * * * * * * * * * * * * * * * *

25 kommentarer:

  1. Du er fuld af skønne ideer, Lisbet! Jeg nyder at se dine påfund - har også selv lidt julepynt fremme, men kan ikke nå dig til sokkeholderne :-)
    *Klem* og en dejlig onsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Camilla Jørgensen14. december 2011 kl. 09.29

    Åh hvor er det nogle fine ting!!! Jeg er dybt forelsket i din gris med strutskørt og perlekæde. Den er fantastisk ;o)

    SvarSlet
  3. Hvis ikke min søde svigermor skulle stå for mandelgaven ville jeg lave sådan en skøn gris!

    SvarSlet
  4. Fet er simpelthen herligt... :o)

    SvarSlet
  5. Nej vel skal det ej. Jeg elsker din stil.

    De sjove dyr, får mig straks til at skrive bondegårdsdyr på min ønskeseddel :)

    SvarSlet
  6. Skønne sager, som du får tryllet frem :) Er vild med din gris (iøvrigt har jeg syet nogle med tyll skørt for nogle år siden,må se om der ligger en i gemmerne)Har et eller andet med grise - smil.

    SvarSlet
  7. Sikke gode idéer du har. Dem må jeg gemme!

    SvarSlet
  8. Sikke nogen fine ideer, endnu engang.
    Den gris er jeg bare helt vild med.

    Håber du er blevet rask.


    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  9. Hahha hvor er de skønne dine malede dyr. Vild med at du har givet dem skørter på ! :-)

    SvarSlet
  10. Design À la Camara14. december 2011 kl. 13.22

    come on, sving it baby - der er ikke noget som et par skørter og kitchy lir. Fest og farver skal der til - livet er fyldt med skønne overraskelser.

    SvarSlet
  11. Du är bara för härlig, älskar din stil! Hoppas du tycker det är ok om jag får länka till dig från mig med någon bild?

    Kram

    Monya

    //blueeiz.blogg.se

    SvarSlet
  12. Tak, Madame G. :-)
    Og go' onsdag til dig også... *KNUS*

    SvarSlet
  13. Tak, Camilla :-)
    Og det er så nemt at lave... så du må ha' fat i en legetøjsgris! :-)

    SvarSlet
  14. Tak. :-)
    Dyr fra bondegården og ZOO kan man ofte finde i genbrugsbutikker og på loppemarkeder. Og så kan man selvfølgelig også finde dem i div. legetøjsforretninger og ind imellem hos Tiger etc. :-)

    SvarSlet
  15. Tak, Gitte. En grise-fetish? ;-)
    Håber du finder dem med tyllskørt, og i så fald viser dem frem på bloggen?

    SvarSlet
  16. Tak, Susi. :-)
    Desværre slås jeg stadig med forkølelsen... Specielt HOSTE(!) og sover fuldstændig elendigt om natten! Men det går vel væk engang. ;-)
    God dag til dig... og *KNUS*

    SvarSlet
  17. *HEHE* Man har jo kun det sjov, man selv laver... ;-)

    SvarSlet
  18. Yeah... Kitschy lir... dét ka' vi li'! :-)

    SvarSlet
  19. Tak, Monya :-)
    Du er velkommen til at anvende et foto på din blog, hvis du samtidig nævner *LLL & Co.* og linker til min blog.
    *KNUS*

    SvarSlet
  20. Og det bliver vist heller ikke kedeligt hos dig eller i dit selskab :-) Fine billeder kh Tina

    SvarSlet
  21. Det var pænt sagt, Tina :-) Men... jeg tror skindet bedrager. Jeg er nemlig [for det meste] enormt kedelig... ;-)
    *KNUS*

    SvarSlet
  22. Sara Bournonville hansen17. december 2011 kl. 14.44

    og alt bliver med et meget meget hyggeligere, hvorfor skal alt være rødt, med de samme gamle triste nisser.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.