fredag den 21. oktober 2011

PEACE

I den seneste tid er min vej faldet forbi flere blogs, hvor der hersker misstemning, ufred... krig! 

Bloggere der beskylder hinanden for det ene og det andet, kommentarer der bliver misforstået el. overfortolket, bloggere der bliver hængt ud el. verbalt overfuset, konkurrenter der toppes etc..


Der er så rigeligt med krig og ufred ude i den store, virkelige verden, hvor folk slås på kryds og tværs, og ondskaben har kronede dage. Derfor ville det være SÅ dejligt, om der i det mindste her i Blogland kunne herske FRED og FORDRAGELIGHED!

Det er selvfølgelig utopi at tro, vi ALLE kan være de allerbedste venner, men der er langt fra "ikke venner" til "fjender". (Delete-knappen sidder lige ved hånden, hvis der er noget man ikke synes om... og så er dén krig afværget!) 

For god ordens skyld, så har jeg [heldigvis] ikke selv været indblandet i nogle blog-kontroverser, men blot set med fra sidelinjen!

Blogland er stort nok til os alle...
- inkl. vores forskelligheder!

Hvad si'r du?

* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *

6 kommentarer:

  1. Jeg er fuldstændig enig med dig Lisbet - jeg ved ikke, hvor du har set ufred i de seneste dage, men det er desværre noget, man jævnligt oplever. Jeg holder mig ude af den slags, og de gange jeg har fået meget ubehagelige kommentarer, har jeg slettet dem. Mit fokus er på det positive - både i blogland og i virkeligheden. Der er rigeligt med ballade i verden ...
    *Klem* og en fredfyldt fredag aften til dig!

    SvarSlet
  2. Jeg er SÅ enig med dig!
    Jeg forstår slet ikke hvordan folk kan behandle andre på den måde.
    Ud med kærlighed til folket!^
    God weekend til dig.
    X ida
    http://by-idar.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Tror jeg har set de samme eksempler som du refererer til og et utal af andre - jeg gider det ikke - det er i min verden helt ude af proportioner - og forstår ikke den form for digitalmobning og blander mig heller ikke - men tager det til efterretning. Delete-knappen er som du skriver opfundet - man vælger selv til eller fra. Der er grænser for, hvad man skal stå model til eller udsætte sig selv for - de grænser skal man selv sætte både etisk og moralsk og og holde det op over for ens egen pli. Kort sagt behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

    SvarSlet
  4. ENIG !!!!

    For mig er bloggen = hygge, sjov, skøre sjove ideer, hverdagsblik, opmuntring og rare mennersker...

    Fredsommelig fredagshilsen fra
    Loppe

    SvarSlet
  5. Jeg foretrækker også den positive indgangsvinkel til denne blogverden. Kender godt til nogle af de episoder du refererer til, og hvor er det ØV, når energien lægges der.

    Et positivt KNUS til dig Lisbet ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth.

    Jeg er desværre en af dem som er blevet udsat for en grim hetz af en blogger.
    Og føler mig så magtesløs...
    Har nemlig kun min blog, for at det skal være hyggeligt og vise andre mine ideer.
    Så jeg håber der snart bliver ro på.

    Knus Susi

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.