torsdag den 17. juli 2014

Sagnlandet Lejre [Land of Legends]








Da jeg gik i skole, i 1970'erne, var det et yndet udflugtsmål, når klassen tog på den årlige ekskursion (som det så fint hed dengang).

Siden folkeskolen har jeg været der et par gange el. tre ... og det ligger mange år tilbage.

Som jeg mindes det, så var stedet ikke særlig interessant: En mark og små bakker med lerhytter med bælgmørk beboelse i den ene ende og stald i den anden ... og et par får hist og køer her. That's it!

Efter at have boet i Tokkerup i snart 9 år - vel vidende at "det kedelig sted" ligger blot 3 km væk i fugleflugtslinje - besluttede vi forleden dag, at vi ville besøge stedet igen, og mine forventninger var - mildt sagt - ikke særligt høje.

Stedet er SAGNLANDET LEJRE [Land of Legends].

For at gøre en lang historie kort, så kunne jeg hurtigt konstatere, at min opfattelse af Sagnlandet af i dag var komplet forkert!

Der er skønt, smukt, spændende, interessant, dejligt, hyggeligt ... og alt andet godt!

De mørke lerhytter er der stadigvæk, og fårene og køerne ... men der er også SÅ meget andet!

Indgangsbilletten gælder til HELE SÆSON 2014, så det varer ikke længe, inden jeg atter går igennem porten til det herlige sagnland. Jeg kan hoppe op på cyklen og tage smutvejen igennem Ledreborg skov ... hvis det sku' være!

Jeg kan selvfølgelig KUN anbefale alle - både børn og voksne - en dag i de herlige omgivelser, og besøger du deres website, kan du læse meget mere om alle herlighederne!

Rigtig god fornøjelse! 


*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

3 kommentarer:

  1. Hej
    jeg vil også i Sagnlandet i Lejre... Det har jeg talt om et par gange...

    -Faktisk pjatsnakkede vi for et stykke tid siden, om hvor vi skulle bo, når vi blev gamle... Vi skal på aftægt hos vores datter og svigersøn og skal bo i Lejre ;-)
    - Lidt et spring fra Midtjylland. Grunden: Vores svigersøn har boet i Roskilde og være aktiv i klaterklubben. Og det blev Lejre pga økologien ;-)
    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  2. God eftermiddag,

    du har ret, der er dejligt i Sagnladet i Lejre:-)
    Vi bor også tæt ved og kommer der jævnligt.

    Dør du ikke næsten i denne varme, vi kan ikke være kreative særlig meget, så min datter lavede igen sin bedste sorbet is i verden:
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/07/hjemmelavet-sorbet-is.html

    Du skulle prøve opskriften, ikke at fortryde.
    Nyd varmen.
    Tina

    SvarSlet
  3. Jeg har kun været der en gang men husker det som et fantastisk spændende sted som jeg helt sikkert ville besøge med gæster hvis jeg boede i nærheden, Men det er jo ofte sådan at man ikke får besøgt de ting man lige bor ved siden af.

    Iøvrigt kommer børn ikke længere på udflugt hvert år. Ofte får de kun en eller max to turer i hele deres skoletid. Der er ikke længere råd til mere hvis ikke forældrene selv arrangerer uden for skoletiden. Det er ærligt synes jeg.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.