onsdag den 21. september 2011

Kommentarer: Virker / virker ikke?

I forbindelse med at mange PC-brugere har skiftet til den nye browser Internet Explorer 9 (IE9), er der gået koks i kommentarerne: IE9-brugere oplever, at de ikke kan kommentere på andre blogs, og det er jo ikke særlig smart!

Men(!) - så er det jo heldigt, at det kan fikses. Der skal blot ændres en LILLE smule i HTML-koden, og selv om man ikke har en IT-nørd gemt i maven, så er det a-piece-of-cake... så-ååååå nemt!

Følg blot denne vejledning step-by-step:
[Klik her for større illustration!]


Voilà!

OBS!
Om du selv har IE9 el. ej er uden betydning.
Det der er afgørende er, om GÆSTEN anvender
den pågældende browser!
Derfor: Selv om du ikke har IE9,
så tilrådes det at ændre i HTML-koden som vist
- for dine gæsters skyld!

[ Opdatering ]

For alle eventualiteters skyld:
Ovennævnte HTML-ændring gælder kun for optimering
i forbindelse med Internet Explorer 9
og ikke for evt. andre problemer der måtte være
i forbindelse med IE7, IE8 og/el. andre browsere!

Alternative browsere kan anbefales:

Mozilla Firefox
Google Chrome

Browserne kan downloades GRATIS på de respektive websites.

[ Kan man ha' flere browsere på sin PC? ]

Ja! Du kan ha' alle de browsere på din PC, du vil!
Så... selv om du downloader og installerer f.eks.
Firefox, kan du sagtens stadigvæk logge på via IE.

* * * * *

Har du gjort dig nogle erfaringer
ang. Internet Explorer? Kommentarer? - eller...?
- som du vil dele her?

9 kommentarer:

  1. Tak Lisbet - jeg har dog et spørgsmål: Hvad med alle dem, der ikke kan kommentere, fordi de bruger IE7? Det gælder for mit kommentarfelt.
    Problemet er også, at på mange kontorer har de IE7 eller 8 og har ikke mulighed for at ændre det. Hvis man retter sin skabelon, som du foreslår, tror jeg der går kage i det for alle dem, der bruger IE7 eller 8.
    *Klem*!

    SvarSlet
  2. @ Madame G.: Tak for dit gode og relevante spørgsmål... :-)

    Nu er det "normalt" sådan, at de nye versioner er ganske kompatible med de foregående versioner, altså IE7 el. IE8, så i teorien(!) skulle det ikke give problemer.

    Jeg er desværre ikke programmør, men(!) har ret mange års erfaring med html-koder. Alligevel kan jeg ikke hverken trylle eller garantere for at koder virker 100% hos alt og alle... Selv hardcore programmører får grå hår ind imellem! ;-)

    Hvis man ændrer HTML-koden iflg. min anvisning, og efterfølgende finder ud af, at der "går kage i det" i forbindelse med andre/andet, så er det jo lige så enkelt at ændre det igen - tilbage til de gamle indstillinger med IE7...!

    Nu går mit indlæg på IE9-brugere (gæster), og så er det selvfølgelig op til hver enkelt blogger, om man vil følge mit råd el. ej.

    Her hersker ingen tvang - kun tips og tilbud! :-)

    BTW: Jeg anvender IE7 og har ingen problemer med at kommentere hos dig - hverken før el. nu!

    *KNUS* og god dag til dig :-)

    SvarSlet
  3. Hei. Takk for tipset og har nå endret HTML koden.
    Men jeg lurer på om du vet hvorfor noen blogger ikke har de to siste alternativene på velg profil? (navn/webadresse og anonym) De bloggene som ikke har de alternativene får jeg ikke kommentert på. Fordi det eneste alternativet jeg får til å fungere er alternativet: navn/webadresse.

    SvarSlet
  4. Hvor er det mærkeligt, at du som IE7-bruger kan kommentere hos mig - det er der flere andre, der ikke kan, og som har sendt en mail. Da de gik over til IE8, løste problemet sig. Du bruger bloggers kommentarfelt, så dit tip er helt sikkert meget brugbart! For os, der bruger Disqus (og der bliver flere og flere), ville det næppe ændre noget.

    Håber du nød Toppen af poppen i går aftes - jeg synes, det var forrygende :-)
    *Klem*

    SvarSlet
  5. @ Anja:

    I Blogger's indstillinger for kommentarer kan man vælge følgende muligheder:

    * Alle typer -, herunder Anonyme brugere
    * Registrerede brugere - omfatter OpenID
    * Brugere med Google-konti
    * Kun medlemmer af denne blog

    Vælger man det første alternativ ses navn/webadresse og anonym ikke på listen. Derfor!

    @ Madame G.:

    Det her IT-halløj er ikke altid lige enkelt... For nogle virker det ene men ikke det andet, og omvendt...! OG(!) Microsofts produkter kan altså godt være lidt tunge at danse med ind imellem. Derfor kan alternative browsere være en rigtig god mulighed, f.eks. Mozilla Firefox og Google Chrome.

    OG(!) I den forbindelse har jeg en tilståelse (en KÆMPE(!!!) tanketorsk... som dukkede op i kampens hede): Jeg anvender for det meste Firefox, og det er jo DERFOR jeg kan kommentere hos dig! Så fik vi lige dén på plads! Shame on me!!! SORRY! ;-)

    Indrømmet - det er svært at stille alle tilfreds, og derfor bliver man ind imellem nødt til at prøve sig frem for at se, hvad der fungerer bedst for én selv/den enkelte.

    Jeg overvejer også kraftigt at skifte til Disqus, men det er p.g.a. svar-funktionen og nummerering af kommentarer (i forb. med konkurrencer)... Må prøve at kigge lidt mere på det! :-)

    Jeps, jeg nød TaP i går aftes. Synes blot det er li-iiidt synd, når der bliver lavet FOR meget om på sangene, som f.eks. med Brdr. Olsen i går. I øvrigt synes jeg de to første afsnit (Søs Fenger og Joey Moe) var de hidtil bedste. Hvem mon er "på" næste tirsdag(?)

    *SMIL* til jer...

    //Lisbet ♥

    SvarSlet
  6. Ok. Takk for hjelpen.
    Og tusentakk for den koselige kommentaren. Hyggelig at du vil følge bloggen min. :)
    Klem fra Anja

    SvarSlet
  7. Ja det forbannede IE9.

    Jeg aner ikke, om andre end Tina Dalbøge ikke kan kommentere hos mig p.g.a. deres opgradering. De fleste giver nok bare op og suser videre. Så skal jeg forstå dig ret: så bør vi alle ændre koden som du her viser ?

    Jeg kan forstå på andre i blogland, at du er den ukronede IT Queen :)Så har du en ide om, hvorfor din, Design a´la camera og efter sigende også min blog loader utroligt langsomt ? Jeg oplever det egentlig ikke så meget hos mig selv men har hørt, at det er et problem for andre.

    SvarSlet
  8. Hej Frøskuffen,

    Det er jo op til en selv, hvor vidt man vil ændre html-koden el. ej. Men hvis man gør det, så kan brugere af IE9 også kommentere på ens blog. Tippet er blot et tilbud til dem, der gerne vil ha' IE9'erne med!

    Ukronet IT-Queen... Dén har jeg godt nok ikke hørt før. :-D Men jeg har arbejdet med internet/design/html-koder i mange år, så ét og andet kan jeg jo.

    Til dit spørgsmål ang. blogs der loader langsomt, så har jeg ikke noget entydigt svar, for det kan skyldes flere forskellige faktorer. F.eks. opløsningen af grafikken (hvor meget hvert foto etc. fylder i Kb), hvor mange indlæg der vises pr. side, om der er mange widgets og scripts der skal loade etc.. Alt sammen noget der kan være med til at gøre en website tung at loade.

    Jo flere indlæg man har på hver side, des tungere bliver bloggen at loade. Jo flere fotos, jo mere grafik, jo flere widgets, jo flere scripts etc. etc. des langsommere loades der! Hvis man bliver opmærksom på, at ens blog er langsom, så skal man måske lige tage et kig på den og se, om der er noget der kan undværes, og så slette det!

    Jeg var lige forbi din blog, og den åbner hurtigt her hos mig.

    Håber der var noget, du kunne bruge...?

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  9. Tak for beroligende svar.

    Det kan være, at vi en dag kroner dig :)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.