onsdag den 7. september 2011

Apropos bøger...

...så "læs" med her, og lad dig inspirere:
[ Avancerede æselører - Lånt her ]
[ Plantebøger - Lånt her ]
[ Kunstbog - Lånt her ]
[ Bogportal - Lånt her ]
[ Boghylder - Lånt her ]
[ Bog buffet - Lånt her ]
[ Bogforhæng - Lånt her ]
Og så kan man jo også blot LÆSE i en god bog.

Som helt ung kunne jeg ikke fordrage at læse,
syntes det var vildt kedeligt og nørded!
Men med alderen har jeg lært
at sætte STOR pris på disse trykte værker,
og de seneste 20 år har jeg tygget mig igennem
bog efter bog efter bog...!

Lige p.t. er jeg "in-between-books".

Den seneste bog jeg havde fat i var
"Spis, Bed, Elsk" af Elizabeth Gilbert, men den
var dræbende kedelig...
(og jeg opgav faktisk undervejs!)


Er mest til nutidige romaner og interessante biografier.
Er ikke voldsomt begejstret for krimier etc.,
men jeg har alligevel slugt flere af
Dan Browns mesterværker, og DE er ikke for sarte sjæle
...hvis du skulle være i tvivl!

Spændende anbefalinger er velkommen!

Hvad læser DU i øjeblikket? 

7 kommentarer:

  1. Jeg er lige begyndt på Jo Næsbøs "Karkelakkerne".... Han er norsk. Jeg tænkte, at jeg blev nødt til at kaste mig ud i de mere "lokale" forfattere, når nu jeg bor her i Norge. Det er en krimi - og jeg elsker krimier! Har også fornylig læst "Jeg dræber" og "Hypnotisøren" - de kan begge anbefales.

    SvarSlet
  2. Jeg får som regle kun læst på ferier, hvor jeg tilgengæld også tager revance. Iøjeblikket ligger Sara Blædels "Dødsenglen" og venter på jeg går igang - fede billeder :-)

    SvarSlet
  3. Sikke mange ting man kan bruge bøger til...boghylderne er da humor. Jeg har lige købt en bog for travle kvinder *HA HA*
    Rigtig god aften til dig Lisbet *KNUS*

    SvarSlet
  4. Super herlige billeder...

    Jeg læser hele tiden...

    Har lige genoptaget studierne -denne gang Københavns universitet ( i det gamle kommune hospital - lidt sjovt ) men når det ikke er lektier er det som regel krimier, Danmarkshistorie eller bøger der får en til at tænke anderledes. Har du mon læst : 'Parfume'- historien om en morder, eller 'Berlinerpoplerne ','Potensgiverne' eller 'Ledelse iflg Peter Plys' ???

    Mange flere forslag fra vores bibliotek...

    Knus fra Loppe

    SvarSlet
  5. Skønne billeder af alle de bøger !! .. Jeg læser på sidste kapitel af Harry Potter. (og gemmer DVD'erne til jeg er færdig) ...Ellers skriver jeg selv, har dog ikke fået udgivet noget endnu... Jeg har gang i 3 bøger så det kan nok vare et stykke tid. Men det skrevne ord er altid værd at læse !! Tak for at du deler med os

    SvarSlet
  6. Wauw, sikke nogle skønne billeder, Lisbet :-) Jeg er meget glad for velskrevne biografier, og Monica Ritterbands 'Livtag og lykketræf' er jeg i gang med i øjeblikket - og også Ken Folletts 'Giganternes fald', som jeg er næsten færdig med, og de kan begge anbefales på det varmeste :-) *Klem*

    SvarSlet
  7. Fede billeder - det øverste har jeg stiftet bekendstskab med før - knalddygtig kunstner.

    billede nr. 2 gav lige lidt indput - for jeg har en del af disse hulrumskasser.

    Bog buffet er spot on - übertjekket.


    Og sådan kunne jeg blive ved med begejstres.

    Har fktisk lige vundet en bog: Kunst og Karisma, så den er jeg ved at nærstudere. Ellers er jeg generelt glad for bøger har lige pt. et par tykke værker som: Hitler & Stalin, Paris 1919 og Napoleon jeg glæder mig til tage hul på. Ellers er bibliografier også i højsædet.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.