mandag den 12. september 2011

Google kom forbi...

...la-aaaaang tid efter at de mere civilicerede dele af Danmark kom på kortet.

Så nu er Tokkerup også {langt om længe} at finde på 


Nu er det jo ikke sådan, at man ved, hvor/hvornår optagelserne finder sted, så det var faktisk et pudsigt tilfælde [af de sjældne], at vi alle tre (hunden, manden og jeg) befandt os i vores indkørsel - helt ud til vejen - da Google's kamerabil med 360° kameraerne monteret på taget kørte forbi i Oktober 2009. Der skulle dog gå næsten 2 år, inden kortet blev opdateret! (Hurtige kan man vist ikke kalde dem...)

[ Familien Larsen-Mortensen på Google Street View ]
Herude i den 127. kartoffelrække kommer der ikke specielt mange biler forbi, og NÅR der gør, så kan vi som oftest ikke undgå at lægge mærke til dem... når de suser om hjørnet og bryder stilheden. En bil som denne vækker jo også lidt extra opsigt:

[ Udsnit af foto lånt HER ]
Det er ret genialt, synes jeg, at gennemfotografere verden, så man kan sidde hjemme og "køre rundt" i f.eks. sin elskede ferieby i Sydfrankrig [når abstinenserne bliver for store]. Og når ens eget sted kommer med i legen... og man så ovenikøbet selv er PÅ, så er det da li-iiiiiiidt sjovt! ;-)

[ Det nederste kort/luftfoto har en del år på bagen.
Der findes(!) nyere versioner,
så det undrer mig,
hvorfor Google ikke udskifter det! ]
Har du lyst til at besøge "mit Tokkerup" virtuelt, så klik {HER} og træk "den lille gule mand" hen på den gule pil...! God tur! :-)

Hvad med dig: Har du en sjov historie omkring Google Street View? Bilerne? Måske er DU også med på et billede? Eller nogen du kender? Eller...? 
 

10 kommentarer:

  1. Aij, hvor er det sjovt Lisbet - sikke et mærkeligt tilfælde, at I stod udenfor!
    Vores hus er kun fotograferet fra luften og er knapt nok til at se fortræer og buske ;O)
    Go' eftermiddag fra Nordsjælland!

    SvarSlet
  2. Kæft hvor morsomt.... Det sys jeg godt nok var dagens indslag:-)

    SvarSlet
  3. Hvor morsomt. Har set bilen 1 gang men også én på cykel med et kamera på hovedet !

    SvarSlet
  4. @ Madama: Ja, det var altså lidt sjovt, at vi var der lige præcis, da bilen kom forbi... Og vi genkendte den jo straks!
    Bor I også ude på landet el. på en lille bitte vej, siden de ikke har været forbi jer?

    @ Louise: *hehe* Ja... og tak! :-)

    @ Bettina: Én med kameraet på hovedet... Tjah, hvor for ikke! Jeg har dog kun fundet biler og cykler med anhænger m/kamera (på Google). :-)

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
  5. Jeg er ret betaget af Google Street View og bruger det rigtig tit. For hver gang jeg skal skrive en artikel om en by eller et sted, så "går jeg lige en tur" for at blive mindet om, hvordan der var - eller for at se, hvordan det og det hus nu lige ligger. Meget praktisk og meget underholdende (og hvor kan man bruge rigtig meget tid på den slags). Jeg har også kørt mange ture forbi mit engelske hus, når jeg savner det alt for meget - og ser til min store fortrydelse, at de IGEN har glemt at lukke lågen... ti hi ;-)

    SvarSlet
  6. Ej hvor pudsigt at I lige stod udenfor alle 3.
    Jeg er også stødt ind i Google-bilen i indre Kbh...... Men de har skisme ikke taget mig med på street view ;o)

    SvarSlet
  7. At blive berømt på google map, er ikke det værste der kan ske ;-) Det er bare så smart, og gør det jo lidt nemmere at finde rundt i lille Danmark. God nat til jer derude...KNUS fra Gitte

    SvarSlet
  8. @ Mia: Tak for din hyggelige lille fortælling om dit engelske hus... og lågen. Sjovt. :-)
    Og du har helt ret: Man kan bruge meget tid på Street View!

    @ Camilla Eli: ØV! - at du ikke kom med på billederne fra KBH! Måske var de blot på vej til at filme et andet sted...

    @ Gitte: Okay - berømt og berømt... *hehe* Men når de nu - endelig - futtede igennem Tokkerup, så var det da li-iiidt sjovt, at vi så bilen...og den os! ;-)

    *GO'NAT* fra Lisbet

    SvarSlet
  9. Sikken en smuk forevigelse - og sikken en tålmodighed du har haft - men det har da været ventetiden værd.

    SvarSlet
  10. det var da skægt :)
    de har ikke været her forbi endnu, det tror jeg heller ikke de kommer.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.