torsdag den 22. maj 2014

Det summede lystigt ...



I går ved middagstid, mens jeg sad og arbejdede ved computeren (indendørs - med terrassedøren på vid gab, mens vejret var fantastisk smukt udenfor), bemærkede jeg en bi, der summede på indersiden af ruden. Jeg syntes nu nok den summede noget højere, end den slags normalt gør, og da jeg rejste mig for at hjælpe den "enlige" bi ud i Verden igen, mødte der mig et fantastisk syn ... OG(!) forklaringen på den højlydte summen:

Tusindvis af bier sværmede over græsplænen, og var ved at slå sig ned i en slåenbusk i Milou's løbegård. "Klumpen" af bier voksede sig større og større, mens de sværmende bier blev færre og færre.

Via Google (hvad skulle vi dog gøre uden?!), fandt jeg frem til nogle biavlere i nærheden. Manden min fik fat i en af dem, og da bierne for alvor var gået til ro ved 19-tiden, kom den pågældende biavler og hentede sine nye honning-leverandører.

Han var glad for at få en ny bisværm kvit og frit, og vi var glade for, at han ville hente dem, så Milou atter kunne komme ud i sin løbegård. Win-win!

Billederne er fra min IG-profil: @LLLogCo

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. De er fantastiske sådan nogle bæster. Dejligt at bi-manden kom og tog sværmen med sig.
    Og at din hund nu kan løbe rundt derude uden at komme til at blive stukket.

    SvarSlet
  2. Sikke et syn det må have været....wow

    Knus og kram herfra

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.