torsdag den 2. februar 2012

Alternative lysestager...

.
...af gamle reservedele fra dørhåndtag,
købt på loppemarked for 10-15 år siden!
.
Kan endnu huske sælgerens ansigtsudtryk, da jeg købte dem!
Fordi... HVAD(!) bruger man den slags skrot-jern til(?)
.
Da jeg så dem poppede der hurtigt et billede op
på min indre lystavle... af lysestager!
.
Da jeg nævnte dette for sælgeren,
fik hun et nyt udtryk i ansigtet, sådan et:
"ØV-hvorfor-har-jeg-ikke-selv-fået-dén-idé"-udtryk
...hvilket hun også ytrede mundtligt!
Men... da var de allerede SOLGT!
.
.
En enkelt stage har i flere år stået til pynt
på en gammel hylde i entréen
[...sammen med franske loppefund, bøger om Frankrig/Provence,
et maleri købt på Place du Tertre i Paris
og tørrede lavendler fra vores forrige have]
.

. 
I dag faldt jeg tilfældigvis over de øvrige seks.
.
* * *
.
For et par måneder siden viste Tina Dalbøge
en lignende, smart idé til alternative lysestager.
Prøv at tjekke den ud her!

.
Har du en smart, alternativ lysestage-idé,
du vil dele med Blogland?
. 
~ Ha' en hyggelig aften ~
.
* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *
. 
!!! HUSK LINK !!! 
Hvis du har en blog,
og det er første gang, du kommenterer her hos mig,
så husk at skrive adressen i din kommentar.
Det er desværre ikke altid, dit navn er linket,
og jeg vil jo mægtig gerne lægge vejen forbi din blog også!

12 kommentarer:

  1. Sikken god idé. Nogle sådanne ville jeg meget gerne have hjemme, minder meget om vores tid på Österbro :) Jeg er simpelthen så vild med alle de gamle huse i Köbenhavn og alle de flotte detalier. Rigtigt god ide at lave lysestager på den der måden.

    SvarSlet
  2. Rigtig sød ide.
    Dejligt når man kan genbruge de gamle sager.
    Kan godt forstå hun ærgrede sig...

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Fantastisk idé!... De er da bare super skønne... :)

    SvarSlet
  4. Skøn idé - hvor er de fine :-) Jeg tror, jeg må mangle et gen, som du har, for tanken ville aldrig være faldet mig ind!
    Klem og god aften! *HYGGE*

    SvarSlet
  5. Masser lys, hygge og ren nostalgi - godt du kom sælger i forkøbet

    SvarSlet
  6. Æææælsker lys og lysestager - god idé med dine og ikke noget man lige ser alle steder (og det ka´ vi li´). God aften Lisbet ;-)

    SvarSlet
  7. Nitette, Jeg tror også de stammer fra en københavnerlejlighed! ;-)

    SvarSlet
  8. Det var lige dét hun gjorde: Ærgrede sig! ;-) *KNUS*

    SvarSlet
  9. Hvis det kan være nogen trøst, så er det heller ikke altid JEG ser "de alternative muligheder" i tingene... Men jeg synes det er sjovt at bruge ting på en anderledes måde...!
    God iskold lørdag til dig *KNUS*

    SvarSlet
  10. Unika er nemlig noget vi ka' li'! Gider ikke dét alle de andre har...! :-D
    Go' lørdag til dig, Bettina!

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.