tirsdag den 26. juli 2011

Sommerferien i år...

...holder vi hjemme. Havde planer om bl.a. at ordne gavlen på det gamle hus, men vejret har været for elendigt til at gå i gang med opgaven... og ét el. andet sted har vi vist heller ikke den fornødne energi til projektet lige p.t..


Sidste år var vi på RIGTIG SOMMERFERIE...! Pakkede bilen og kørte til Sydfrankrig med nogle dejlige overnatninger i Tyskland, igennem Schweiz og med flere overnatninger undervejs i det helt fantastiske Provence, inden vi havnede i vores elskede La Croix ValmerSaint Tropez-halvøen ved Middelhavet. Minderne og billederne kan vi leve på længe... me-eeen... det ville(!) nu ha' været dejligt med en tur sydpå igen i år... specielt nu hvor vejret har vist sig fra noget nær sin værste side indtil videre!

I dag - den 25. juli 2010 - er det præcis 1 år siden, vi kørte mod syd... så jeg kastede mig over folderen med feriefotos og sukkede, alt imens jeg kreerede collagerne med ferieminder:

KLIK PÅ COLLAGERNE FOR AT SE DEM I STØRRE FORMAT!


Jeg er intet mindre end VILD med Provence. Hele stemningen... solen, den tørre varme, lyset, duftene, lydene, farverne, maden, vinen, stranden, Middelhavet... det enkle liv i en afslappet atmosfære. ALT er ganske enkelt fortryllende, og jeg er dybt, DYBT betaget.

Ind imellem drømmer jeg RIGTIG MEGET om at hive teltpælene op her i Danmark og flytte til det sydfranske. Jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at jeg ville elske hvert sekund! Okay - jeg ville helt sikkert længes hjem til Danmark i en stille stund, og man forlader jo ikke bare sådan lige alt og alle! Men... man har som bekendt lov til at drømme - og hvem ved...?!?!?

Og så er jeg i øvrigt piv ringe til det franske sprog, men... det kunne(!) vel læres... ;-)

* * * * * * * *

Begrænsningens kunst er svær...
Der skulle egentlig kun ha' været et par collager eller tre, men... der er bare så mange skønne fotos fra en skøn ferie, at det var helt umuligt at vælge nogle få. Jeg måtte ha' så mange med som muligt...!


 * * * * * * * *

Og inden jeg har fået dette indlæg færdigt er det gået hen og blevet den 26. juli... hvor vi sidste år kørte fra det tyroleragtige hotel i Neuenstein til Freibourg (Tyskland)... og et vildt lækkert hotel med en beliggenhed så smuk, at det blev en af feriens store overraskelser!



6 kommentarer:

  1. Kære Lisbet.
    Wooww siger jeg nu bare..hold op hvor smukt:) Jeg kan godt forstå at du længes dertil igen OG jeg kan også godt forstå at du ikke kunne vælge imellem billederne,de er SÅ smukke.
    Det med at hive teltpælene op..ja det har jeg jo gjort og fortryder ikke et sekund...:) OG jo man længes "hjem" en gang imellem MEN jeg savner ikke mit "gamle" liv :) Mine forældre var rigtig gamle dengang...og som min kære mor sagde:jeg ved at i får et bedre liv..med det i bagagen så var det ikke lige så svært at forlade alt og alle:)

    Rigtig mange knus og kram til dig herfra
    Silla

    SvarSlet
  2. Kære Lisbet, Super collager du har lavet dig og hvor ser der skønt ud ;0) Ferier og gode oplevelser er da bare det bedste og skønne ferieminder kan man leve længe på - og er skønne at tænke på når efteråret og vinteren kommer. Håber at du får en god ferie og at det danske vejr bliver bedre. Knus fra Anne

    SvarSlet
  3. - kender også godt det med at forelske sig i et sted og tage derhen igen og igen og igen! Vi har sommetider talt om at flytte til Kreta og drive et lille pensionat og leve af vandmeloner;0)

    SvarSlet
  4. Hej Lisbet, hvor er det dog smukt at se dine billeder og at læse om din kærlighed til Provence. Jeg har aldrig selv været i Frankrig - en stor fejl - men kender flere, der er flyttet netop til Provence, som må været noget ganske særligt. Men hvad med venner og familie? Det er et stort skridt at tage ...
    Ha' en skøn aften!

    SvarSlet
  5. Hvor er de billeder bare ufattelige smukke. Jeg føler næsten, at jeg har været der. Tusind tak for turen, og ja...jeg kan sagtens forstå, at du gerne vil bo der ;-)

    PS...drømmer om at kunne handle på disse dejlige markeder, hvor der er ALT.

    Sov godt Lisbet...knus fra Gitte

    SvarSlet
  6. Fantastisk, smukke collager du disker op med. Har oplevet Frankrig på motorcykel - og haft mange fornøjelige oplevelser - så den udlængel du har og mærker kendes kun alt for godt.
    Måske et sommrhus i det franske kunne være en mulighed - og når pesnionsalderen nærmr sig - kunne det være en realitet at bo ½ år hvert sted - en mulighed der sagtens kunne lade sig gøre. Fortsat god sommer i det danske.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.