mandag den 18. juli 2011

Humor på højt plan...

...dét er Gary Larsons streger!

[ Hygiejne ]
En af mine absolutte favoritter er denne med herren, der ganske fortjent bliver AFSLØRET p.g.a. manglende hygiejne:

[ Sådan en klokke skulle installeres mange steder... ]

OBS! Hvis der er noget, der kan gøre mig hysterisk, så er det folks manglende (hånd)hygiejne...!

[ Den omvendte verden ]
- hvor jeg af én el. anden grund kommer til at tænke på linjerne fra SHU-BI-DUA sangen "Rap Jul": "Se julen fra en and's synspunkt..." (På illustrationen er ænderne udskiftet med kalkuner... same-same)


[ Spicing up the World ]
- da Gud stod i det sto-oore køkken og komponerede opskriften til vores noget krydrede Jordklode...

[ Hvad ville Jorden ha' været uden fjolser? ]


Jeg stiftede bekendtskab med Gary Larson for snart mange år siden, og bliver ved med at vende tilbage til hans skingrende skøre univers.

Noget af det jeg er vild med i hans streger er ironien, evnen til at vende situationer 180° og de pinlige [seriøse] episoder, som han formår at illustrere, så de bliver sjove uden at miste alvoren (som f.eks. den med håndvask/hygiejne).

Illustrationerne er lånt HERGary Larsons officielle website. Kig forbi for at se MANGE andre skønne og skøre streger, og få en ordentlig én på grineren!

~ HAVE FUN ~


6 kommentarer:

  1. Helt enig...det er god humor på højt plan... :o)

    SvarSlet
  2. Hahaha - det er så godt med dine små sidebemærkninger - smiler det bredeste jeg kan

    SvarSlet
  3. HA HA HA...fed humor.

    Tak for grinet

    *KNUS* fra Gitte

    SvarSlet
  4. Ja, det er skøn virkelig humor - og det med håndhygiejnen giver jeg dig fuldstændig ret i ...;-)

    SvarSlet
  5. Jeps ham fandt jeg også frem til for et par måneder siden....Han er SÅ skøn... Tak for grineren :-)

    SvarSlet
  6. Hej piger...

    Dejligt at I har lyst til at grine med! :-)

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.