søndag den 10. juli 2011

De store legebørn...

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er vild med at lege!

Jeg nyder at spille bold, bowle, spille brætspil, computerspil, lave ballondyr, blæse sæbebobler, bygge snemænd og sandslotte etc. etc.. Ind imellem, når den store nevø (Anders, som er midt i 20'erne) kigger forbi, hænder det sågar, at vi løber rundt ude på vores store græsplæne og leger med drager... Det er skønt - og ikke mindst SUNDT! (Hvad naboerne evt. tænker, dét er deres problem... men jeg tror de ville elske at lege med! ;-))

Og jeg er vild med at GRINE... (der skal dog være noget at grine ad!)

At jeg ikke har legesygen og humoren fra fremmede er sikkert og vist. Mine forældre (som er UNGDOMMELIGE mennesker midt i 70'erne) besidder også stadigvæk den så vigtige evne til leg og morskab. Som f.eks. forleden dag, da de kom på en lille hyggelig visit, havde de et par sjove/skøre ting med til os...:

[ Rocking Duck som aktiveres via solceller ]

[ Lysende colibrier -
Indsamler energi via solceller om dagen,
og lyser smukt efter mørkets frembrud... ]

[ ...og en ditto lysende sølvsmed ]

De lysende dyr havde mine forældre fundet i Netto. Ved ikke hvor anden blev indfanget...!

OBS!!! For god ordens skyld, skal jeg nok lige tilføje, at det ikke forholder sig sådan, at jeg konstant render fjoget rundt og leger, griner og skaber mig tosset. Langt fra(!) Men når muligheden byder sig for lidt harmløs leg, SÅ er jeg "på"...!


4 kommentarer:

  1. Det er kun godt at kunne bevare barnet i en selv,det er jo ikke mange der kan Lisbet...det hele skal være SÅ perfect...Godt du kan:)
    I mit gamle land siger de at det længer livet at kunne grine...så grin du alt det du kan;)

    Søndags knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt befriende at møde andre ligesindede...halleluja!

    Sov godt Lisbet...
    *KRAM* fra Gitte

    SvarSlet
  3. Skøn læsning - ja, det er så vigtigt at kunne lege, også selv om man er blevet gammel. Mine forældre havde et bobspil midt i stuen, og der blev spillet bordtennis på spisebordet :-)
    Ha' en dejlig dag, Lisbet!

    SvarSlet
  4. Ja det er altids sjovt at lege. Hvis I har brug for legeideer til jeres polterabend eller fest, så kik på: http://polterabendevent.dk Her er sjove aktiviteter til enhver fest :-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.