fredag den 20. april 2012

Sneak peak...

I hele denne proces med at skabe en bog
har jeg fundet ud af,
at jeg er enormt ustruktureret!
.
Okay - vidste det sådan set godt, inden jeg gik i gang,
men nu er det blevet cementeret godt og grundigt!
.
 .
Jeg skal helst afprøve en ny idé/et nyt design,
inden jeg er færdig med det, jeg er i gang med lige nu,
så det flyder med halvfærdige projekter på mit arbejdsbord...
Kreativt rod - vil nogle kalde det
{det plejer jeg også selv...!}
.
P.t. kalder jeg det IRRITERENDE R-O-D-!!!
.
- fordi... det skaber altså også rod i min hjerne,
og jeg arbejder dårligt, når det flyder omkring mig.
.
 .
For nylig læste jeg et godt råd ét el. andet sted...
.
"Bahandl dit arbejdsbord
præcis som du behandler dit køkkenbord!"
.
Når man er færdig med at lave mad i køkkenet,
så lader man jo ikke ingredienser og redskaber stå fremme,
men lægger alting pænt på plads!
[Dét er jeg i hvert fald rigtig god til...!]
.
Og hvorfor ikke praktisere samme system 
på arbejdsværelset?
.
Jeg synes og mener, jeg HAR prøvet - igen og igen,
men det virker bare ikke.
Jo, 1/2 dag...
men så er den gal igen!
Måske fordi jeg ikke prøver ivrigt nok?
.
Bilder mig selv ind, at det ville hjælpe en del på
problematikken, hvis jeg havde mere plads,
men... holder dén?
.
.
Nogle idéer/modeller/designs ER dog blevet færdige
[ultra close up sneak peaks på billederne,
 må jo ikke afsløre for meget ;-)]
og der arbejdes videre på projektet ind imellem de øvrige gøremål
- i bl.a. hus og have...!
.
Lige nu - f.eks. - skal jeg ud og slå græs!
Årets første tur på grønsværen...
Kan høre manden HAR startet havetraktoren,
så jeg vil gå ud og ta' over
- og indsnuse duften af det nyslåede græs...! UHMMM!
.
Hvad med dig?
Er du god til at holde orden i køkkenet
og på dit arbejdsbord?
Eller er du et extremt rodehoved som mig (på arbejdsværelset)?
.
~ Ha' en dejlig fredag ~
.
*SMIL*
fra Lisbet

14 kommentarer:

  1. Hvor spændende med en bog - det glæder jeg mig til at høre mere om.

    Ja vi arbejder vist alle på forskellige måder. Jeg kan slet ikke koncentrere mig, hvis der er rodet omkring mig.

    SvarSlet
  2. Nøj hvor jeg bare kender det. For mig har det detsværre ikke rigtigt virket med mere plads, det giver mig bare mere plads til at rode. Forskelden er jo nok nødvendighed for man ved jo godt hvor farligt det er ikke at ryde op i køknet mens kreamatrialer kun meget sjældent går i forrådelse...

    Samtidigt arbejder man jo ofte i mange dage med de samme projekter der så naturligt får lov at blive liggende og skal der tages foto laver man måske ligefrem en lille opstilling som man må lade ligge til man er helt sikker på det endelige resultat .. og alt det det roder bare....

    Til børnene gør jeg nogen gange det at jeg putter alt det der skal bruges til et givet projekt (f.eks. kastanjedyr eller gækkebreve) i en kasse der nemt kan pakkes ned og op. Måske kan du bruge det råd så hvert projekt ligesom har sin egen kasse hvis du forstår.

    God arbejdeslyst.

    SvarSlet
  3. Det er også præcis dét, der er min pointe, Camillaeli... Jeg har svært ved at koncentrere mig, når det roder! Så... hvorfor pokker kan jeg ikke sørge for at holde orden? *SUK*

    SvarSlet
  4. Sussie Appelgren20. april 2012 kl. 16.53

    Ha ha...hvor er det dejligt at høre;) jeg har altid ca. 100 halvfærdig projekter liggende rundt omkring;) Mit køkken er altid rent og oprydning sker efterhånden som maden bliver til...men men men...maling, lærreder, symaskine, stof, strikketøj, hækledimser og alt muligt andet, det vil ikke ryddes op,sådan er det bare!!
    Kreativitet = Rod...;D
    KH Sussie:)

    SvarSlet
  5. Ja, det tænker jeg også... mere plads = mere rod!

    Idéen med at lave kasser med materialer til div. projekter, den er rigtig god... og det praktiserer jeg {vist} allerede... Men så er det kasserne(!) der står og fylder/roder - og når der nu er flere af dem! Så det hjælper kun delvist... :-D

    Jeg KUNNE(!) altså godt bruge noget mere plads på arbejdsværelset... så jeg i det mindste havde plads til at sætte af/fra... Som det er nu havner alt (sådan virker det i hvert fald) på bordet! :-D

    M.h.t. problematikken i køkkenet, så har du jo helt ret i det du der skriver.

    Marina, Tak for herlige input!

    God weekend! *SMIL*

    SvarSlet
  6. Skarnetydenoglupinen20. april 2012 kl. 17.34

    Jeg har altid gang i mange ting, både når jeg er i køkkenet og på kreaværelset.

    I køkkenet får jeg dog ryddet op dagligt.... Det kan jeg ikke sige om værelset. Så laver jeg et system, mens jeg rydder op og et par dage efter roder det igen....

    Men i min håndtaske er der system og jeg bliver irriteret hvis der er nogen som lægger noget forkert.....

    God oprydning i kreaet:-)
    Jeg går lige ned i køkkenet og roder noget aftensmad sammen...

    SvarSlet
  7. Jeg har det PRÆCIS på samme måde. Mens jeg er i gang med én ting, får jeg lige en ny ide til en ny ting, der skal afprøves og så lige én anden ting og en mere og inden jeg får set mig om, har jeg en trilliard ting igang og rod OVERALT...mit køkkenbord er dog aldrig rodet :-)

    Ps. Det hjælper ikke med mere plads, så er der bare endnu mere at rode på !

    SvarSlet
  8. Deer fik jeg lige lidt at tænke over , det kunne da godt være jeg skulle tage mig lidt sammen ;)
    som altid ser det skønt ud med de farver du har gang i
    Kh mette

    SvarSlet
  9. Tænkte nok, jeg ikke var alene om det...!
    Ja, der er jo noget med, at kreativitet = rod... Så måske jeg bare skal prøve at acceptere det. ;-)
    KH

    SvarSlet
  10. Tak, Hanne... Og velkommen i klubben! :-)
    God lørdag,

    SvarSlet
  11. ØV!!! Havde det på fornemmeren: mere plads = mere rod... Men det er nu heller ikke aktuelt lige p.t. (med mindre jeg gør alvor af at lave lagershoppen om til arbejdsværelse(r)/værksted)... Kan jo håbe på jeg får solgt godt ud af varelageret på Ledreborg! ;-)

    SvarSlet
  12. Tak, Mette. Ja, måske vi skal prøve at tage os lidt sammen... el. blot acceptere rodet? ;-) KH

    SvarSlet
  13. Jeg trøster mig med Albert Einsteins kloge ord: »Hvis et rodet skrivebord er tegn på en rodet forstand – hvad er et tomt skrivebord så tegn på?«
    Det hjælper jo lidt på det hele.
    *Klem* og en dejlig dag til dig, Lisbet!

    SvarSlet
  14. 1000 tak, Madame G, fordi du deler de vise ord med mig. Dem kendte jeg ikke i forvejen... men nu er de skrevet bag øret!
    *knus* og god lørdag. :-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.