mandag den 23. april 2012

Det regner blåt...

- på Pilegårdsvej...!
.
.
I en årrække har der stået
blåregn
øverst på min plante-ønske-liste.
.
Sidste sommer (2011) fik jeg ønsket opfyldt,
da vi købte en af de skønne slyngplanter på planteskolen,
og jeg plantede den direkte i gulvet i drivhuset
- hvilket jeg bloggede om HER!
.
.
Planten var vel ca. 70 cm. høj, da vi købte den,
og på planteskolen fortalte de,
at den ville vokse l-a-n-g-s-o-m-t-!
.
.
Okay - nu er alt jo relativt,
men... {utålmodige jeg} synes faktisk, den vokser hurtigt!
Den har lange ranker, som når op til og snos omkring
hanebåndsspærrene i drivhuset
- præcis som jeg havde drømt om...!
Med tiden må den meget gerne danne et helt loft!
.
Jeg var meget spændt på,
om den overhovedet ville trives i det ikke-opvarmede drivhus
- om den ville klare vinterfrosten.
Med de rekordlave frostgrader vi opnåede i den forgangne vinter,
kom den på en hård prøve - og den bestod!
.
Jeg bloggede om indkøbet af blåregnen sidste år,
og jeg har LIGE kunne konstatere,
at det i dag er PRÆCIS 1 år siden {på dato}!
Sjovt sammentræf!
.
Apropos drivhus:
.
Så er det ét af mine meget(!) ømme punkter p.t.,
for jeg har INTET fået gjort dér endnu i år!
.
Glashuset skal tømmes helt,
så der kan vaskes vinduer og fejes nyt fugesand på gulvet.
Og så skal der selvfølgelig ryddes op og sorteres...
og sås lidt sommerblomster etc..
.
Men - NÅR vi har haft tid/lyst til arbejdet,
har vejret bare ikke været med os!
Og det der med at så, det dur jo heller ikke,
når der bliver ved med at komme nattefrost!
.
Satser på at den kommende weekend bliver perfekt
til første etape: Rengøring!
.
~ Ha' en rar mandag ~
.
*SMIL*
fra Lisbet

19 kommentarer:

  1. Hvor er den flot din blåregn, husk at vise den igen, når den står i fuldt flor. Jeg venter også på, at kunne så, men det er for tidligt.

    Ha`en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Blåregn er en af mine yndlingsplanter - de er så utrolig smukke. Jeg besøgte et familiemedlem for et par dagen siden, som har en kæmpe blåregn, der klatrer uden på hendes store vinderhave. Jeg håber du viser billeder, når den står i fuldt flor.
    *Klem*!

    SvarSlet
  3. Blåregn er sååååå smuk. Plantede en for en 5-6 år siden, men den gad ikke som jeg ville og nu er den død. Øv.

    SvarSlet
  4. Hvor er den blåregn fin. Den skal nok vokse hurtigt når den "bor" sammen med dig :-)

    SvarSlet
  5. Tak, Isa. Ja, det er desværre endnu for tidligt at så, men... mon ikke vi snart kan komme i gang? Ellers bliver det jo også lidt sent...
    Skal nok vise flere fotos af blåregnen i sommerens løb.
    God dag til dig! :-)

    SvarSlet
  6. Ja, blåregn kan blive rigtig store og flotte... Der skal nok komme flere fotos hen ad vejen! :-) *KNUS*

    SvarSlet
  7. ØV! Du må prøve igen... når du engang får dit drømmehus! :-)

    SvarSlet
  8. Tak, Tina. Det var pænt sagt. :-)

    SvarSlet
  9. Meget smukke billeder du viser.. God weekend hos dig.

    SvarSlet
  10. Tak, Inge. Og god weekend også til dig... :-)

    SvarSlet
  11. Sikke en smuk blåregn...er vild med den plante og har selv overvejet at sætte en i vores have.
    Skønt at komme i gang med drivhuset, så I kan bruge det lige om lidt..knus

    SvarSlet
  12. Flott bilde av Blåregn,har ikke hørt om den før eg før eg såh Helenepå;Alt som er vakkert" hadde kjøpt seg en.så eg skal spørre etter den på hagesentret.Ønsker deg en fin helg :=)

    SvarSlet
  13. Det var en nydelig plante !!!

    SvarSlet
  14. beautiful!

    SvarSlet
  15. Den er også rigtig smuk... og så minder den mig om mit elskede Provence... ;-)
    *KNUS*

    SvarSlet
  16. Tak, gillisbloggen :-)
    Jeg håber du finder en blåregn til din have. Er sikker på du vil blive glad for dens smukke blomster!
    God weekend også til dig!

    SvarSlet
  17. Hvor er den dog smuk.
    Jeg har fået en lille blåregn sidste år. Nu er jeg spændt på, om den vil komme med bare 1 blomst.
    Tak for kiget.
    Ha` en god søndag.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.