onsdag den 10. juli 2013

{ LIKE } En cool status ...


En af mine venner, K, havde en cool statusopdatering på sin facebookprofil i aftes, som jeg ikke kan lade være med at dele med jer ...

"Dagens ord er "caranguejos" - det betyder krabber på portugisisk...men det er underordnet, for det er lyden, og som det ligger i munden, der virkelig betyder noget....Et fantastisk ord...."
For god ordens skyld vil jeg skynde mig at fortælle, at statusopdateringen er ironisk(!)

K er af den mening, at Facebook (og lign. sociale medier) er proppet med mere eller mindre ligegyldige statusopdateringer, og dette er så hans måde at gøre lidt oprør på ...! Sjovt!

Og jeg er slet ikke uenig i hans betragtning. Tværtimod! Der er gået lidt rigelig meget navlepilleri i danskernes hverdag på Facebook, Twitter, Instagram etc., hvor efterhånden A-L-T skal deles, kommenteres og dokumenteres konstant - med eller uden foto.

Jeg er på Twitter, men bruger det kun sjældent. Facebook anvender jeg dagligt bl.a. til nyhedsopdateringer fra DR og TV2, og for at følge lidt med i hvad familie og venner pusler med. Og så bruger jeg selvfølgelig Facebook i forbindelse med bl.a. min blog og til at gøre reklame for mine webshops ... og bøger! Instagram er (endnu) ikke blevet en del af min verden.

Hvordan har du det med f.eks. Facebook? Er du også enig med K, eller er du selv en af dem, der opdaterer igen-igen-igen?

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. jeg er på Facebook ....og pinterest (som jeg bruger til mine foretrukne heheh) og ellers ingen andre steder ......... bruger FB fordi jeg er i et par strikkegrupper på italiensk ........ ud over det .... intet .... mine opdateringer handler ikke om hvordan jeg har det eller hvad jeg lige laver ....... og de der opdatere konstant med: nu skal jeg handle ...eller i aften skal vi spise ........ dem er der klikket på så intet ser men kan gå på deres væg hvis jeg vil vide noget ......... syntes også det er blevet for meget....
    god sommer
    Lis

    SvarSlet
  2. Jeg har haft en Facebook profil i et år nu, i lang tid kun for at følge med i hvad der skete i klassen da der fra start blev oprettet en gruppe til os så vi kunne finde hinanden inden studiestart - først de sidste par uger har jeg fået lagt coverbillede og profilbillede (og ikke af mig selv men mi e første sko) jeg har fra start besluttet at der ingen billeder kommer på af familien og slet ikke børnene og de opdateringen jeg indtil nu har været'sol og sommer, livet er skønt ' agtige, synes det er alt for meget den måde face ofte bliver brugt - jeg har min blog og der bliver jeg, instagram og twitter holder jeg mig fra og tror aldrig Facebook bliver det store hit hos mig :)

    Smil

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.