torsdag den 23. juni 2011

Fantastisk oplevelse!

De seneste 5½ døgn har jeg været ude og sejle... altså ikke sådan "rigtigt", men næsten... Jeg har været ombord på HURTIGRUTEN sammen med 2,5 millioner andre seere over hele verden, mens vi har siddet foran TV-skærmen el. computeren.

Verdens længste TV-udsendelse om verdens smukkeste sørejse (som nordmændene selv kalder den) fra Bergen til Kirkenes.

Jeg har selvfølgelig IKKE siddet klinet til skærmen, men blot kigget forbi i ny og næ. Og her er lidt af det, jeg så...

[ Undervejs har jeg taget skærmprint af
fine og smukke billeder ]
[ ...og billederne her er kun toppen af isbjerget. ]

Hvis du ikke fik set noget af udsendelsen, eller måske har lyst til at gense dele deraf, så finder du masser af videoer på HURTIGRUTEN. Klik på kortet til venstre, på de små røde prikker langs ruten.

Jeg må tilstå, at jeg - til trods for at jeg aldrig har været i Norge - ikke har været specielt stor "fan" af landet tidligere, men jeg kan godt mærke, at 5½ døgn med fantastisk natur, massevis af glade mennesker, skøn musik og mange smukke og gode oplevelser, har ændret min opfattelse betydeligt... i positiv retning!

Og nu drømmer jeg selvfølgelig om selv at komme ombord på skibet og opleve det HELT RIGTIGT... Så - måske engang... når jeg vinder i Lotto og er blevet kureret for min flyskræk (man skal jo først fra DK til Norge... ikk'!?! ;-))

Tusind tak til Gitte [Madames Huskeblog] fordi du gjorde mig opmærksom på turen...! Det var faktisk en lille gave, du dér gav mig!




3 kommentarer:

  1. Hej Lisbet, det var dog en vidunderlig idé, at du har lavet screendumps fra turen. Jeg har jo lige som dig kigget med indimellem. Har i mange år været dybt forelsket i Norge og været på Nordkap, dog med bil op gennem Norge.
    Når vi begge vinder en million i Lotto ku' vi tage turen sammen :-)

    SvarSlet
  2. Der er utroligt smukt i Norge - så se I bare at komme afsted - man kan jo altid starte med en minicruise :-D

    SvarSlet
  3. Vi sejlede fra københavn...pragtfuld og smuk tur. Super ide med skærmprint...måske man skulle til at spille lotto ;-)

    Go' Sankt Hans aften.

    Knus Gitte

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.