søndag den 14. april 2013

En dejlig forårsdag ...

hvor årets første bellis
strålede om kap med solen...
   

...og violer
tittede frem i græsplænen


- hvor de nyvaskede Nike
kom ud på årets første gåtur...
(og jeg blev dejligt træt i benene
- åhhh - det har jeg VIRKELIG savnet!)


- hvor årets første alm. guldstjerner
lyste op i skovbunden...


- hvor nedfaldne grene i skoven
blev til en forårshilsen...
(inspireret af dette blogindlæg)


- hvor en lille hund lå og ventede på mig,
og manden var i fuld gang med at luge ukrudt
i det måneformede rosenbed,
da jeg kom hjem igen...


- og den lille hund hentede mig ved
havelågen...
PRÆCIS som Dixie♥ gjorde det for blot 1 år siden!


- hvor farven fra de smukke violette krokus pyntede
på den nøgne jord...


- og Milou forsøgte at fange bier!


I morgen (15.04.2013)
er der iflg. DMI atter en dejlig forårsdag i vente:


Håber også DU har haft en skøn søndag i forårs-solen?

*SMIL*
fra Lisbet

16 kommentarer:

  1. Tak for en dejlig rundtud og forårshilsen (iøvrigt en sød en af slagsen med de grene der på skovstien). Ha´ en dejlig uge Lisbet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, Bettina!
      Ja, det er en meget sød idé med grenene... men ikke en idé jeg selv kan prale af (der er link i foto-teksten til bloggen, hvor jeg så idéen - om det så er hende, der har fundet på det(?)) :-)

      Slet
  2. Dejlige billeder, Lisbet - her er forårsblomsterne også sprunget ud nu, hvor det er blevet lunere. Jeg så endda en stor mælkebøtte med smukke gule blomster, og på denne årstid er det ren fryd. Klem og en dejlig forårsdag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame G... :-)
      Her i Tokkerup er alting sådan ca. 14 dage forsinket i forhold til f.eks. Lejre by, som ligger blot 3 km herfra. Der er læ og lunt i byen i forhold til de åbne marker her i den 27. kartoffelrække...!
      Jeg har endnu ikke set en mælkebøtte i år, men vil ligesom dig fryde mig, når jeg øjner en!
      *KNUS* og herlig dag til dig...

      Slet
  3. Endelig fik vi forår - det lyser også ud af dine dejlige billeder.
    Jeg er vild med din leg med grene i skoven, Lisbet!
    Ha' en dejlig uge.

    :D fra Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Dorthe, det er bare så herligt, at foråret endelig har indfundet sig. Vi trænger virkelig til sol og varme...!
      Tak - og en herlig uge til dig også! :-)

      Slet
  4. Isn´t it just super lovely when all the flowers start to come out!!! :) xoxo

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, Susi. I totally agree with you: It's awesome Spring is finally here! *SMILES*

      Slet
  5. Hvor er det herligt, at det endelig er blevet forår, og du beskriver så godt vores længsler efter sol og varme :-)
    http://benteholst.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bente... :-)
      Ja, det er skønt at sol og varme endelig er kommet til DK!
      *SMIL*

      Slet
  6. Dejlige billeder. Sød hund :-) Det er bare så SKØNT at det endelig er blevet forår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Nana. :-)
      JA... er bare så enig... foråret er herligt!
      *SMIL*

      Slet
  7. Vi havde regn hele eftermiddagen i Nordjylland igår, men idag har solen skinnet og duften af foråret er på vej :-) Herligt med en ventende hund - en trofast ven for livet :o) Fine billeder...
    Ønsker dig en hyggelig aften - hilsener Oddstyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Oddstyle :-)
      Ja, en trofast lille hund er ikke til at undvære (når man først har haft én...).
      Dejligt at solen også fandt vej til Nordjylland. Håber vi alle får glæde af den igen i dag.
      *SMIL* og god dag til dig...

      Slet
  8. Tak for rundvisningen. Gode billeder. Ingen er nok i tvivl om at foråret ER her.
    Sjov hilsen med grene i skoven. Jeg tror mange stopper op og kigger, smiler og tar` måske et billede.
    Sød hund.
    Her skinner solen.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme... og selv tak for din glade kommentar, Landbohaven :-)
      Også en dejlig solskinsdag til dig!
      *SMIL* herfra...

      Slet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.