fredag den 25. oktober 2013

Ovnbagt græskar [Opskrift]


[ Ovnbagt græskar ]

1 hokkaido græskar
Olivenolie
Groft salt
Friskkværnet peber
Hakket frisk rosmarin
Hakket frisk timian
Lidt revet citronskal (øko.)
Revet parmesan

  • Skyl græskaret, skær det midt over, fjern kernerne, skær hver halvdel i ca. 1 cm tykke skiver (skrællen skal blive på), læg skiverne på en bageplade beklædt med bagepapir
  • Pensl med olivenolie
  • Hak rosmarin og timian og drys det over
  • Krydr med salt og peber
  • Drys med revet citronskal og revet parmesan
  • Sæt i forvarmet ovn, 200° i 20-30 min.

Server som tilbehør til frikadeller, bøf, burgere ... Smager skønt!

[ Græskar klar til ovnen ... ]
Opskriften er fundet her.

Velbekomme!

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

5 kommentarer:

  1. Ovnbagt hokkaido smager helt fantastisk! Jeg har ikke prøvet at lave det med friskhakkede krydderurter eller parmesan. Det ser rigtig lækkert ud!

    SvarSlet
  2. uhm lyder lækkert. det skal prøves :)

    SvarSlet
  3. Øj, det ser lækkert ud! Det må prøves :-)

    SvarSlet
  4. Det ser virkelig lækkert ud!
    Jeg bruger at bage hokkaido i ovnen, men udgaven med parmesan har jeg til gode at afprøve! Det vil jeg bestemt gøre næste gang. Faktisk har jeg et helt hokkaido liggende og parmesan i køleskabet :-)

    SvarSlet
  5. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.