torsdag den 25. august 2011

Boller med rucola og parmesan

På to-do-listen [for i dag] står der: 
  • Oprydning på arbejdsbord
  • Tørre støv af i hele huset
  • Afvaskning af fronter på skuffer og skabe i køkkenet [TRÆNGER!]
  • Pakke og sende 2 ordrer (armbånd) 
  • Fotografere varer til webshop
  • Opdatere webshop
  • Skrive mails
  • Momsregnskab [HASTER!]
  • Sortere tøj i klædeskabet
  • o.s.v.
Og det meste står der stadigvæk...! Jeg har nemlig brugt dagen (so far) til overspringshandlinger... igen og igen...! *tsk-tsk*

Bl.a. er det blevet til en gang super lækre madboller. Fandt opskriften i et 1 år gl. nummer af ugebladet Søndag (23. august 2010).


Boller med rucola og parmesan

Ingredienser:
350 gr. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 tsk. salt
2½ dl. yoghurt naturel
2 hele æg
½ dl. olivenolie
50 gr. parmesan
50 gr. rucola salat

Fremgangsmåde:
Bland mel, bagepulver og salt i en skål.
Tilsæt yoghurt, æg og olivenolie.
Skær parmesanosten i små tern, skyl og hak rucolasalaten groft og bland det i dejen.
Dejen skal være let fugtig og skal ikke æltes! - og den skal ikke hæve!
Sæt dejen i 4 store klatter på bageplade beklædt med bagepapir.

Bag i ovnen ved 200°C i ca. 30 min. Afkøl på rist.

Bræk bollerne ud i 3-4 dele, inden de spises... eller skær små skiver af dem.
* * * * *

Bollerne smager skønt! - bare som de er, sprøde og lækre(når de lige er komet ud af ovnen), men har man hang til smør (rigeligt smør ville nogen sige ;-)) så kan jeg hilse fra min mand og sige, at dét også smager rigtig lækkert!

Velbekomme!

...og så skulle jeg egentlig tilbage til to-do-listen,
men nu skinner solen faktisk i Tokkerup,
så dén vil jeg selvfølgelig lige gå udenfor
og nyde en stund... ;-)


6 kommentarer:

  1. du har skrevet mit link ikke virker, hvad mon der er galt, kunne du muligvis hjælpe:)

    SvarSlet
  2. ....uhm....de ser lækre ud.....en skøn overspringshandling......jeg arbejder selv efter devisen: gør altid, DET der er sjovt og som der er energi i. Det virker fantastisk....aldrig mere overspringshandlinger....og alligevel bliver der både ryddet op og samlet nullermænd - engang imellem er der faktisk energi i de "kedelige" opgaver - men ok, jeg skal jo heller ikke lave momsregnskab.....:-)

    SvarSlet
  3. @ BruunsBolig: Prøv dem... Bollerne! De er super hurtige at lave!
    Hmmm... har altså lidt svært ved at finde energi i nullermænd, men når de er væk(!), SÅ får jeg energi! :-D Mon ikke det hører ind under Feng Shui begrebet? (Orden skaber energi!)
    Men... du har jo så ret! Man skal bestræbe sig på at gøre det man kan li'... Livet er for kort til andet!

    @ Sonja: Har skrevet en kommentar ved din post.

    Tak for jeres kommentarer! Dejligt med lidt liv her...! :-)

    [ ♥ Lisbet ]

    SvarSlet
  4. Py ha...jeg får helt sved på panden, men det er jo lækkert når det er overstået. Boller MUMS! Tak for tippet Lisbet...go' forrygende aften *KNUS*

    SvarSlet
  5. @ Gitte: Det gør jeg også... bare ved tanken! :-D Har lige opdateret listen: Fik lige flyttet støvet i det meste af hytten! Resten må jeg se på i morgen! :-)

    Som jeg også lige har skrevet til BruunsBolig, så skulle du prøve bollerne. De er SÅ hurtige at lave, og så smager de rigtig godt (specielt lige når de kommer ud af ovnen og er sprø-øøøde)... og - kan jeg tilføje - tror da også de er "bare lidt" sunde. ;-)

    Ogs¨dejlig aften til dig...! *KNUS*

    SvarSlet
  6. åh kender dem godt, de overspringshandlinger ;) de kommer tit forbi her og laver om på mine planer og lister.
    Lækre boller.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.