fredag den 10. januar 2014

God weekend - og noget om at tegne og male


Lige siden jeg var helt lille, har jeg været glad for at tegne. Frihåndstegning.

Men siden computeren kom ind i mit liv i 1990'erne, og mere el. mindre overtog pladsen fra pen og papir, er det ikke blevet til ret meget tegne-halløj af den gode gammeldags slags for mit vedkommende.

Men nu ... efter mange års pause, er jeg igen blevet vildt betaget af at lege med flotte tuscher og andre typer markers i skønne farver, og som jeg skrev i et blogindlæg for en uges tid siden, så er jeg slet ikke til at stoppe igen.

Tværtimod så får jeg hele tiden nye idéer til projekter, som f.eks. nu hvor jeg er begyndt at male {eller måske rettere TEGNE} mini-billeder med Posca-penne. 

Jeg har svært ved at finde mig til rette med en "kunstner-malerpensel" i hånden, og klatmaleri (som er det eneste jeg kan få op på et lærred, hvis det gøres med en pensel), det er slet ikke mig. Men Posca-pennene og jeg, vi er til gengæld blevet rigtig fine venner!

I formiddag har jeg bl.a. "prikket" frimærket med regnbuen og lotusblomsten ... dot dot dot ...! Pointillisme, som malemetoden hedder i kunstner-fagsproget. 

Billedet måler 10x10 cm, og er malet på en sort maleplade fra Søstrene Grene. Dén størrelse passer lige mit temperament, hvor resultatet gerne skal være tydelig indenfor "rimelig tid"!



Hvis det bliver vejr til indendørs aktiviteter i den kommende weekend, og du ikke aner, hvad du skal kaste dig over af hyggelige sysler, så kan jeg anbefale dig at kigge forbi min Instagram, hvor der er masser af nye, farverige fotos ... også af nogle af mine tegninger og mini-malerier: #LLLogCo @LLLogCo

~ Rigtig god weekend! ~

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint dit "prikkede" lille billede :)

    SvarSlet
  2. Jeg har ikke hørt om pointillisme før - hvor er dit billede smukt!
    *Klem* og rigtig god weekend, Lisbet

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.