lørdag den 3. november 2012

Grønne tomater

For nogle få dage siden holdt nattenfrosten
så også sit indtog inde i drivhuset...!


Den enlige blomme-tomatplante,
som har vokset sig SÅ STOR
(som jeg aldrig har oplevet det før)
i sommerens løb,
hang gevaldigt med bladene, men...
tomaterne så heldigvis stadigvæk rigtig fine ud!

Så... det var bare med at plukke dem,
inden det var for sent,
og de ligger nu i køleskabet og venter på
at blive tryllet om til ét eller andet lækkert.


Nogle af dem skal laves til "Syltede grønne tomater"
(hvilket jeg har prøvet før, og det smager himmelsk).

Der er dog grænser for, HVOR mange af de syltede tomater,
vi får fortærret på en sæson,
og derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve
ét eller andet "andet"...!

Jeg har googlet mig frem til
"Marmelade med grønne tomater og citron"
(synes jeg lyder noget syrligt)
og
"Stegte grønne tomater"
(panerede skiver stegt i olie - lyder også surt).

Så...

Har du afprøvet en lækker-lækker opskrift med grønne tomater?
- og har du lyst til at dele den med mig?
Så må du MEGET GERNE gi' et praj!

Har du prøvet en af ovennævnte opskrifter,
og de var en succes, så vil jeg også meget gerne høre om det!

~ Rigtig god lørdag! ~

*SMIL*
fra Lisbet

2 kommentarer:

  1. Hej lisbet, jeg har også lavet syltede grønne tomater med vanille og kanel, super lækkert til ost og vildt. Du kan også pakke de grønne tomater ind i avispapir og om en uge tid vil de være røde...Jeg har desværre ikke nogen opskrift på andet end de syltede tomater, ellers måske skal du Google de engelsk amerikanere gør jo en del i grønne tomater....

    SvarSlet
  2. Godmorgen Lisbet
    Jeg har smagt en med røde tomater fra Frk Jensen og den er så god
    Syltede grønne tomater Mums ...også fra Jensen ;-D Bare det var mig hehe
    Skøn søndag til jer og den lille filur

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.