mandag den 28. november 2011

I ♥ Garfield # 11 * Gaveræs el. ej...



I år har VI besluttet at
droppe det store julegaveræs.
Så det er jo ret heldigt for Garfield,
at han ikke bor HER i huset... ;-)

Hvad med dig?
Er du stadig med på det helt store jule-shopping-vanvid?
Eller er du også stået af dét tog?

PS. fra Garfield:
"Husk - det skal være MED byttemærke!"

De samme ord stod der på en ønskeliste,
vi fik fra et barn i familien forrige år
[med forældrenes velsignelse]:
HUSK BYTTEMÆRKE!

Og så er det jeg tænker:
Dét kan man simpelthen bare ikke skrive!!!
Sådanne ord på en ønskeliste vidner om
utaknemmelighed og/eller overflod!

Er det dét, der er meningen med julen?

"Stik mig en gave, fordi du SKAL... fordi det er JUL!
- I øvrigt har jeg det sikkert i forvejen!"

mister jeg altså lysten til at gi'! 

Eller...???

Hvad mener du - enig / uenig?

[Dagens Garfield-stribe er som sædvanlig fundet HER!]

Ha' en dejlig mandag i Blogland og real life!

* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *

11 kommentarer:

  1. Godmorgen, Lisbet, jeg har det præcis som dig og bryder ikke om gaveræs og krav om byttemærkater. Her hos os er det kun Isabella, der får julegave - og små kalendergaver - og det har jeg det bedst med. Ingen gaver mellem de voksne. *Klem* og en dejlig mandag til dig!

    SvarSlet
  2. jeg er stået af julegaveræset ... jeg giver kun gaver jeg ved de ønsker sig og derfor skal de heller ikke byttes :)

    SvarSlet
  3. Intet julegaveræs her - hyggen og samværet betyder mere. Tror ikk' du skal lægge så meget i det med byttemærket, især ikke hvis ønskelisten er duplikeret til xx gavegivere.

    SvarSlet
  4. Jeg elsker at jule handle...
    Jeg nyder at gå gennem byen og købe gaver til dem jeg holder af.
    - bruger lang tid på at finde det helt rigtige.
    Jeg ser julegaver som en luksus der ikke er råd til i hverdagen.
    Hvis nogen vil bytte det jeg har købt, tænker jeg det er fordi de har lyst til noget andet luksus.
    Når det er skrevet så tror jeg nu alligevel jeg ville blive list stødt i koderne hvis jeg fik et krav om byttemærker!

    SvarSlet
  5. Det kan jeg sørme godt forstå.

    Jeg elsker at give gaver.... til de, som bliver glade for det og som værdsætter det. Det andet er bare en sur pligt, hvilket aldrig har været hensigten med gaver.

    SvarSlet
  6. Go'eftermiddag, Madame G.
    Jeg kan huske, at du for ikke så lang tid siden havde taget emnet "julegaver/ønskesedler" op på din blog. Tror vi efterhånden er mange, der ser det mere som en sur pligt frem for en glæde... fordi gaveræset er blevet pisket op til vilde dimensioner! - og det er super ærgerligt!
    Små velovervejede hyggepakker er velkommen - både til/fra børn og voksne - men ikke det "store show"!
    *KNUS* og god mandag til dig :-)

    SvarSlet
  7. Lyder som en rigtig god idé, Helle. :-)

    SvarSlet
  8. Ønskelisten er selvfølgelig printet i x-antal eksemplarer og uddelt med løs hånd... Men filmen knækker altså for mig, når jeg kommer til nederste linje på listen: HUSK BYTTEMÆRKE! I min verden er det tegn på, at der er FOR mange gaver inde i billedet... at gavecirkuset er løbet løbsk.

    Dejligt at høre, at hygge og samvær er den afgørende juleånd hos jer. :-)

    SvarSlet
  9. Line, Faktisk så er jeg normalt også rigtig glad for at juleshoppe... Elsker det! Og stemningen ER speciel til jul!

    Hvis jeg køber f.eks. en bog el. en CD, så får jeg dem selvfølgelig altid forsynet med byttemærke, MEN... ligefrem at blive dikteret/opfordret til det af modtageren, dét synes jeg er et skråplan. Og det glæder mig du er enig - trods alt. ;-) *SMIL*

    SvarSlet
  10. Tak for opbakningen, Frøskuffen! :-)

    Det er nok ikke lige dén tanke man får, når man læser mit indlæg, men rent faktisk er jeg den meget gavmilde type, som også elsker at give gaver! Men med årene har jeg fået et noget anstrengt forhold til julegaverne, fordi der udvises en lidt for stor portion "grådighed". Og så er jeg altså stået af...!

    *SMIL* fra mig...

    SvarSlet
  11. Jeg har altid syntes at juleaften i min familie var - og er - pinlig overflod. Min bror giver for eksempel sig selv 4-5 gaver hvert år og det var sidste år ipad, ny iphone, en spillemaskine med spil til sit tv og flere ting, jeg ikke husker. Hans døtre får også mange og i mine øjne alt for store gaver.
    Derfor har jeg så længe tilbage jeg husker, holdt mine gaver på et absolut minimum og jeg har givet mange hjemmelavede gaver. Sidste år lavede jeg for eksempel ubleget rørsukker med vaniljestænger i fine glas til rigtig mange.
    Igen i år tager vi den med ro og laver en del selv og kun en enkelt gave til hver. Vores 4 døtre slår sig sammen 3 og 3 og giver en gave til den fjerde.
    Så har vi en hyggelig tradition med at den der har fået en gave vælger den næste gave der skal gives, så vi giver os tid til at alle når at se, hvad der er givet.

    Nåmmen, her fik du mig lige op i et felt, der i mange år har irriteret mig...

    Klem og have en god dag,
    mette b

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.